لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۶

تجلیل آیت‌الله خامنه‌ای از «باخت عمدی» علیرضا کریمی به حریف روس خود


علیرضا کریمی (چپ) در دیدار با رهبر جمهوری اسلامی ایران.
علیرضا کریمی (چپ) در دیدار با رهبر جمهوری اسلامی ایران.

علیرضا کریمی، قهرمان کشتی آزاد ایران که در جریان مسابقات لهستان به درخواست مربیانش در کنار تشک، عمدا به رقیب روس خود باخت، مورد تشویق آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی قرار گرفت.

آقای کریمی این اقدام را برای رو در رو نشدن با حریف اسرائیلی در دور بعدی انجام داد. جمهوری اسلامی ایران، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.

در نوار ویدئویی کوتاهی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده،‌ آیت‌الله خامنه‌ای ضمن تجلیل از «باخت» این ورزشکار،‌ انگشتر عقیق خود را به او هدیه می‌دهد.

رهبر ایران در این دیدار می‌گوید: «... آقا جان! کار بزرگی کردی؛ یعنی این کاری که شما کردی، از سِنخ کار پوریای ولی است؛ این را پای خدا حساب کن و اجرش را از خدا بخواه و برای خودت حفظش بکن؛ یعنی این اجر معنوی رانگه دار... من واقعاً وقتی‌که مطّلع شدم، احساس عزّت کردم از این کار شما».

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

اما این تشویق در حالی صورت می‌گیرد که دخالت مقام‌های حکومتی در ورزش از سوی فدراسیون‌های جهانی، مخالف روح آزاد ورزش اعلام شده، و ممنوع است.

در گفت‌وگو با مهدی رستم‌پور، کارشناس ورزشی رادیو فردا، این موضوع را در میان گذاشته و ابتدا از او خواستم تا ماجرای باختن علیرضا کریمی در رقابت‌های کشتی آزاد لهستان را بازگو کند.

لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG