لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۰

دادستان تهران: ۶۶ نفر در ارتباط با پرونده واگذاری املاک شهرداری احضار شده اند


عباس جعفری دولت‌آبادی، ‌دادستان تهران، روز شنبه گفته است، ۶۶ نفر در «پرونده واگذاری املاک» و ۷۴ نفر در ارتباط باپرونده «حقوق‌های نجومی» احضار شده اند و درباره آنها تحقیق شده است.

به گزارش «میزان» خبرگزاری قوه قضاییه، آقای عباس جعفری دولت آبادی ابراز امیدواری کرده که هر چه زودتر تحقیقات این دو پرونده به اتمام برسد.

دادستان تهران توضیح بیشتری در خصوص هویت حقیقی و حقوقی این افراد ارائه نکرده است.

دادستان تهران اواخر آذرماه امسال از احضار ۱۱ نفراز مدیران دولت در ارتباط با «حقوقهای نجومی» خبر داده و گفته بود که۱۰ نفر از افراد احضار شده بیش از یک‌میلیارد و چهارصد میلیون تومان از حقوقهای دریافت شده را به دولت بازگردانده اند.

پیش از آن نیز غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، اعلام کرده بود که سازمان بازرسی کل کشور در حال «راستی آزمایی» فهرست بیش از ۱۵۰۰ مدیر دریافت‌کننده «حقوق‌های بالا» است و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران نیز ۱۴ پرونده در این زمینه به دادستانی ارسال کرده است.

از سوی دیگر تعدادی از اعضای شورای شهر تهران و رسانه‌های ایران، شهریور ماه امسال،‌شهرداری تهران را به «تخلف» بیش از دو هزار میلیارد تومان در فروش املاک خود با «تخفیف ویژه بیش از ۵۰ درصد» به اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری، برخی از خبرنگاران صدا و سیما و تعاونی مسکن قوه قضائیه متهم کردند.

پس از آن محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، در آبان ماه با تأیید وقوع «تخلفاتی» در واگذاری تعدادی از آپارتمان‌های شهرداری تهران به مدیران این نهاد و افراد خارج از این مجموعه گفت که باید ۴۵ قرارداد واگذاری باطل شود و تخفیف‌های داده شده به ۱۵۰ نفر نیز باید بازگردانده شود.

انتشار خبر «حقوق های نجومی» برخی مدیران دولتی و واگذاری «غیر قانونی» املاک از سوی شهرداری تهران در چندماه گذشته بحث های زیادی را در صحنه سیاسی ایران به همراه داشته است.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، در تیر ماه امسال در واکنش به حملات به دولت درباره موضوع فیش‌های حقوقی مدیران از وجود «اتاق فکری» خبر داده بود که به گفته او با «انگیزه‌های سیاسی» علیه دولت تشکیل‌ شده است.

در مقابل برخی از اصولگرایان و مقامات قوه قضاییه اعلام کرده‌اند که موضوع واگذاری املاک شهرداری تهران و حساب‌های «شخصی» رئیس قوه قضاییه از سوی اصلاح‌طلبان و مقامات دولت در مقابل موضوع فیش‌های حقوقی مدیران دولت مطرح شده است.

XS
SM
MD
LG