لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۶

مصادره اموال پنج مهاجر ایرانی غیرقانونی در فرودگاه کپنهاگ


پلیس دانمارک، در مرز ورودی این کشور، خودروهای عبوری را بابت ورود غیرقانونی مهاجران، کنترل می‌کند.
پلیس دانمارک، در مرز ورودی این کشور، خودروهای عبوری را بابت ورود غیرقانونی مهاجران، کنترل می‌کند.

پلیس دانمارک روز پنج‌شنبه، ۱۰ تیر ۹۵، اعلام کرد که حدود ۱۱ هزار یورو پول نقد متعلق به پنج مهاجر ایرانی غیرقانونی را مصادره کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اقدام پلیس دانمارک در چارچوب اجرای قانونی صورت گرفته که بهمن‌ماه پارسال در مجلس این کشور به تصویب رسید و بر اساس آن، پناه‌جویان اجازه دارند فقط حدود ۱۴۵۰ دلار پول نقد یا جواهر با خود داشته باشند.

این قانون که در پی تصویب انتقادات بسیاری را در سراسر جهان باعث شد به پلیس اجازه می‌داد تا لوازم و وسایل پناه‌جویان را تفتیش کرده و اموال و دارایی‌های آنها بیش از سقف مجاز اعلام‌شده را ضبط کند.

بر اساس این گزارش، مصادره اموال این مهاجران، نخستین مورد از اجرای قانون مصوب پارلمان دانمارک به شمار می‌آید.

پارلمان دانمارک آن قانون را در راستای طرحی برای محدود ساختن ورود پناه‌جویان به کشور دانمارک تصویب کرد.

بر اساس بیانیه پلیس دانمارک، ۱۰ هزار و ۷۰۰ یورو پول نقد مصادره شده از دو مرد و سه زن ۲۶ تا ۳۵ ساله ایرانی کشف و ضبط‌ شده است. بر اساس اعلام پلیس، این پناه‌جویان قصد داشتند با مدارک جعلی به کشور دانمارک وارد شوند.

پس از بالا گرفتن بحران ورود مهاجران و پناه‌جویان به اروپا، بسیاری از پناه‌جویان سوری و دیگر کشورهای خاورمیانه دانمارک را که به داشتن حقوق و مزایای اجتماعی سخاوتمندانه معروف است به‌ عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اند.

در یک سال گذشته درخواست‌ پناهندگی به کشور دانمارک در این دوره زمانی به ۲۱ هزار درخواست رسیده که ۴۴ درصد بیش از درخواست‌های پناه‌جویی ثبت‌شده در دانمارک، طی سال ۲۰۱۴ میلادی بوده است.

XS
SM
MD
LG