لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۰

مهدی هاشمی در بیمارستان دی تهران بستری شد


مهدی هاشمی هنگام پذیرش در بیمارستان.
مهدی هاشمی هنگام پذیرش در بیمارستان.
محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی، روز دوشنبه، ۱۵ آبان ماه، اعلام کرد که موکل وی برای عمل آنژیوگرافی قلب به بیمارستان دی تهران منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز صبح روز دوشنبه با حضور در بیمارستان دی تهران، با فرزند خود دیدار کرد.

آقای هاشمی رفسنجانی در این دیدار، در جریان آخرین وضعیت حقوقی و مسایل مربوط به دوران بازداشت و همچنین وضعیت پزشکی فرزندش قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، وکیل مهدی هاشمی تاکید کرده که او پس از انجام عمل آنژیوگرافی در بیمارستان دی تهران، به زندان برمی‌گردد.

محمود علیزاده طباطبایی، روز یکشنبه، ۱۴ آبان ماه، در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا، گفته بود پزشک معالج مهدی هاشمی در گزارشی که به سرپرست دادسرای امنیت فرستاده، درخواست انتقال مهدی به بیمارستان را مطرح کرده بود.

خبرگزاری فارس که از آن به عنوان خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد می‌شود، یک روز پیش از انتقال مهدی هاشمی به بیمارستان، از احتمال انتقال او به بیمارستان خبر داده بود.

وب‌سایت خبری کلمه نیز روز پنج‌شنبه، ۱۱ آبان‌ماه، گزارش داده بود که خانواده هاشمی رفسنجانی پس از آخرین تلفن مهدی هاشمی از بند دو الف سپاه و مطلع شدن از وضعیت سلامتی و «هوشیاری» او، نگران داروهایی هستند که در زندان به او داده می‌شود.

بر اساس این گزارش، مهدی هاشمی در گفت و گوی تلفنی با پدر خود، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، گفته بود که شرایط خوابش «دچار به هم ریختگی عجیبی» شده و حتی در طول روز نیز «احساس عدم هوشیاری» می‌کند.

مهدی هاشمی، شامگاه روز یکشنبه، دوم مهرماه امسال، پس از سه سال اقامت در لندن، با پرواز دوبی- تهران وارد فرودگاه امام خمینی تهران شد. او یک روز بعد با معرفی خود به دادسرای مستقر در زندان اوین، بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی و تحت بازجویی به سر برده‌است.

هنوز اتهام های وی به طور دقیق مشخص نشده‌است، و به گفته غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، «تاکنون کیفرخواستی برای مهدی هاشمی صادر نشده‌است»، اما گمان می‌رود که بخشی از اتهامات او با اعتراضات و نا آرامی های پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ در ارتباط باشد.

نام مهدی هاشمی، بارها در کیفرخواست و اعترافات بازداشت‌شدگان پس از آن ناآرامی‌ها در جریان برگزاری دادگاه دسته‌جمعی متهمان که از تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی پخش شد و به دادگاه‌های نمایشی معروف شد، برده شد.

به گزارش شماره روز نوزدهم مهرماه روزنامه«آرمان»، در مدتی که مهدی هاشمی بازداشت و تحت بازجویی بوده، وی ممنوع الملاقات بود و تلاش وکیل او برای انجام ملاقات مهدی هاشمی با عفت مرعشی، مادر و یاسر هاشمی، برادر کوچکترش، نیز منجر به دیدار آنها با یکدیگر نشده‌است.

وکیل مهدی هاشمی در عین حال گفته بود که «روزانه در خصوص پرونده مهدی هاشمی با پدرش اکبر هاشمی رفسنجانی به تبادل‌نظر می‌پردازد» و تاکید کرده که«به روند قضایی طی‌شده معترضیم» چرا که «روند دادستانی این‌گونه‌است که در مرحله تحقیقات مقدماتی متهم را ممنوع‌الملاقات می‌کنند اما این رویه مبنای قانونی ندارد» و «آنچه در تبصره ماده ۱۲۸ آمده، عدم حضور وکیل آن هم با اجازه دادگاه‌است؛ نه دادسرا.»

به گفته وکیل مهدی هاشمی، او از روزنامه‌های کیهان، ایران، وطن‌امروز، جوان، مشرق و ۹ دی و همچنین سه سایت خبری رجانیوز، اول نیوز و ندای انقلاب در شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه و شعبه ۱۲ دادسرای کارکنان دولت، شکایت کرده که احضاریه دادگاه برای مدیران این روزنامه‌ها ارسال شده‌است.

محمود علیزاده طباطبایی، روز سه‌شنبه، نهم آبان‌ماه، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفته بود که نسبت به ادامه بازداشت موقت، مهدی هاشمی به دادگاه شکایت کرده و منتظر نتیجه نهایی ارجاع این شکایت است.
XS
SM
MD
LG