لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۰

وزیر آموزش و پرورش ایران سومین کارت زرد مجلس را گرفت


وزیر آموزش و پرورش، سومین کارت زرد خود را از نمایندگان مجلس گرفت تا سومین سه کارته کابینه لقب بگیرد.
وزیر آموزش و پرورش، سومین کارت زرد خود را از نمایندگان مجلس گرفت تا سومین سه کارته کابینه لقب بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش ایران روز دوشنبه نتوانست نمایندگان مجلس را قانع کند و سومین کارت زرد خود را از نمایندگان دریافت کرد تا سومین وزیر سه کارته در‌ کابینه حسن روحانی لقب بگیرد.

به گزارش خبرگزاری های ایران، علی اصغر فانی برای پاسخ به پرسش مهدی موسوی‌نژاد، نماینده دشتستان به صحن علنی مجلس رفته بود. پرسش نماینده دشتستان از آقای فانی درباره « علت به‌کارگیری نیروهای ناکارآمد و بازنشسته در آموزش و پرورش، عدم توجه به منابع مالی و مدیریت نیروی انسانی آموزش و پرورش، تعطیلی مدارس راهنمایی در روستاها و بعضی از شهرها» بود که در نهایت توضیحات وزیر آموزش و پرورش به این موارد، نتوانست نمانیدگان مجلس را قانع کند.

پیش از وزیر آموزش و پرورش، علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، دو وزیر دولت یازدهم بودند که از نمایندگان مجلس، سه کارت زرد دریافت کرده بودند.

نماینده سوال کننده از وزیر آموزش و پرورش، در پرسش خود ضمن انتقاد از «بی توجهی دولت و عدم حساسیت آن به نیازهای آموزش و پرورش» به عنوان زیربنایی‌ترین بخش جامعه، به نارضایتی ها و اعتراضات رسمی و غیر رسمی فرهنگیان نسبت به مدیریت این وزارتخانه در سال های اخیر اشاره کرد و از اجرای «ناقص و سلیقه ای» نظام رتبه بندی فرهنگیان انتقاد کرد.

به گفته موسوی نژاد، «پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی بیش از ۱۵ ماه است که پرداخت نشده است».

وزیر آموزش و پرورش ایران نیز در پاسخ به نماینده سوال کننده با ارائه آمارهایی اعلام کرد: «میانگین سابقه خدمت مدیران فعلی در آموزش و پرورش ۲۷ سال است که این عدد در دوره گذشته ۲۹ سال بوده است».

به گفته وی، به کارگیری نیروهای بازنشسته «از عدد انگشتان یک دست کمتر است».

آقای فانی با اشاره به اجرای طرح نظام رتبه بندی فرهنگیان برای حدود ۷۰۰ هزار معلم گفت: «بر این اساس به طور میانگین ۳۰۰ هزار تومان به حقوق همکاران فرهنگی افزوده شده است».

در پایان توضیحات وزیر آموزش و پرورش، از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، ۷۸ نماینده به پاسخ‌های او رای موافق دادند که در برابر ۸۳ رای مخالف و هشت رای ممتنع ارایه شده به معنای قانع‌نشدن نمایندگان از پاسخ های علی اصغر فانی بود.

وزیر آموزش و پرورش پیش از این در تیرماه امسال استیضاح شده بود که استیضاح او رای کافی نیاورد و نمایندگان به ادامه فعالیت او به عنوان وزیر آموزش و پرورش رای داده بودند.

دریافت سومین کارت اخطار یا کارت زرد به معنای قرار گرفتن خود به خود طرح استیضاح وزیر در دستور کار مجلس نیست.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله وزرای دو کارته دولت هستند.

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز از دیگر وزرای کابینه حسن روحانی هستند که هر کدام یک کارت زرد دارند.

XS
SM
MD
LG