لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۶

چهار تصادف زنجیره ای در ایران؛ دستکم یک کشته و یکصد زخمی


در بزرگترین تصادف زنجیره ای روز جمعه ۱۳۰ خودرو در آزادراه مشهد نیشابور به هم خوردند
در بزرگترین تصادف زنجیره ای روز جمعه ۱۳۰ خودرو در آزادراه مشهد نیشابور به هم خوردند

چهار تصادف زنجیره‌ای در ایران در یکروز با نزدیک به یکصد مجروح و مصدوم و دستکم یک کشته؛ یک کودک خردسال که بگزارش خبرگزاریهای ایران در تصادف زنجیره‌ای ۱۳۰ خودرو در یک آزادراه جنوب مشهد جان باخت.

بگزارش خبرگزاریهای ایران ظهر جمعه مه گرفتگی غلیظ سبب تصادف زنجیره‌ای گسترده ۱۳۰ دستگاه خودرو در آزادراه مشهد نیشابور شد.

تصاویری در اینترنت صحنۀ هایی از این تصادف گسترده زنجیره‌ای در آزادراه مشهد نیشابور فریادهای حادثه دیدگان و دهها خودروی بهم خورده و متلاشی شده را نشان میدهد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:11 0:00
لینک مستقیم

ایرنا گزارش داده است پس از این تصادف زنجیره‌ای عصر جمعه در همان آزادراه تصادف چند خودرو دیگر ۱۲ مجروح بر جای گذاشت.

با توجه به بارش برف و باران در کشور و لغزندگی شدید معابر، احتمال واژگونی‌ها و بروز حوادث افزایش یافته و توصیه میشود رانندگان سرعت مطمئن و قابل کنترل وسیله و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند چرا که مسافت توقف در زمان بارش برف و باران چند برابر میشود و لازم است فاصله طولی با وسایل نقلیه جلویی حداقل ۳ برابر راه‌های خشک باشد.
«سرهنگ جهانی» از پلیس راهور

در همین حال خبرگزاریهای ایران از دو تصادف زنجیره‌ای دیگر در روز جمعه در آزادراه کرج – قزوین با دستکم ۲۲ مصدوم گزارش داده اند.

بنا بر گزارشها تصادف زنجیره‌ای ۲۴ خودرو در آزادراه کرج – قزوین دستکم ۱۱ مصدوم و بعد از ظهر جمعه در همان آزادراه تصادف زنجیره‌ای ۹ خودرو دیگر ۱۱ مصدوم بر جای گذارد.

به گزارش ایرنا با اینکه علت این حوادث اعلام نشده و در دست بررسی است هرچند روز جمعه بارش برف و باران سبب لغزندگی راههای استان البرز شده است.

خبرگزاریهای ایران آمار و ارقام متفاوتی از این تصادفات زنجیره‌ای گزارش داده اند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور سرهنگ «عین الله جهانی» به خبرگزاریها اظهار داشته است از ابتدای نوروز تاکنون ۱۶۰ تن در تصادفات رانندگی کشته و بیش از ۳۰۰۰ تن مجروح شده اند.

وی افزوده است برابر آمارها شمار کشته‌های حوادث نوروزی تاکنون در مقایسه با سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.

این مقام پلیس راهور با اشاره به شرایط خاص جوی حاکم در کشور تاکید کرده است که با توجه به بارش برف و باران در کشور و لغزندگی شدید معابر، احتمال واژگونی‌ها و بروز حوادث افزایش یافته و از اینرو توصیه کرده است رانندگان سرعت مطمئن و قابل کنترل وسیله و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند چرا که مسافت توقف در زمان بارش برف و باران چند برابر می‌شود و لازم است فاصله طولی با وسایل نقلیه جلویی حداقل ۳ برابر راه‌های خشک باشد.

وی همچنین گفت حدود ۲۰ هزار خودرو رانندگان پرخطر از ابتدای نوروز تا کنون توقیف شده اند.

XS
SM
MD
LG