لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۹

شمار قربانیان تصادفات رانندگی نوروز تا روز دوم فروردین به ۱۴۵ نفر رسید


شمار کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای در تعطیلات نوروزی امسال تا روز دوم فروردین به ۱۴۵ نفر رسید در حالی که مقامات پلیس ایران می‌گویند که این آمار نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، روز چهارشنبه دوم فروردین اظهارات موسی امیری، جانشین رییس پلیس راهور ناجا را بازتاب داده است که اعلام کرده در این روزهای تعطیلات ۱۴۵ تن در جاده‌های ایران کشته و دو هزار و ۹۵۰ نیز مجروح شده‌اند.

آقای امیری اضافه کرده که «این آمار زنگ خطر را برای جامعه به صدا درآورده است».

با این حال، فرمانده پلیس ایران در همین روز از کاهش سه درصدی تلفات تصادفات رانندگی در نوروز امسال خبر داده است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

حسین اشتری گفته است: «با حضور فعال نیروهای پلیس در جاده‌ها و شهرها و همکاری خوبی که مردم با نیروی انتظامی دارند حوادث و تلفات جاده‌ای به طور چشمگیری کاهش یافته است که امیدواریم این روند تا پایان تعطیلات ادامه داشته باشد».

به گفته وی، «نیروی انتظامی برای هدایت مسافران در جاده‌ها و تامین امنیت آنها امسال بیشتر از سال‌های گذشته نیروهای خود را به‌ کار گرفته و گشت‌های مختلف پیاده، خودرویی و موتوری را در سراسر کشور راه اندازی کرده و حدود ۳۰۰ هزار مامور پلیس در جاده‌ها و شهرهای کشور حضور فعال دارند».

حوادث رانندگی در ایران سالانه هزاران نفر قربانی می‌گیرد. این آمار به ویژه در تعطیلات نوروز شتاب بسیاری پیدا می‌کند به طوری که سال گذشته در روز ۱۴ فروردین اعلام شد که در این تعطیلات ۳۸۰ نفر بر اثر تصادف خودرو جان باخته‌اند.

گزارش دیگر ایسنا به نقل از پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور بیان می‌کند که از روز ۲۵ اسفند، زمان شروع طرح سلامت نوروزی، تاکنون بیش از یازده هزار و ۵۰۰ مصدوم حوادث رانندگی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

آقای کولیوند همچنین اضافه کرده که در این مدت۱۳۳۱ نفر از افرادی هم که در زمان حوادث ترافیکی دچار آسیب شده بودند، در محل حادثه مورد درمان قرار گرفته‌اند.

یکی از رویدادهای جاده‌ای روز دوم فروردین در ایران مربوط به اتوبوسی است که در آزادراه کاشان – قم واژگون شده و چهار کشته و ۱۵ مجروح بر جای گذاشته است. علت این حادثه خستگی و خواب آلودگی راننده اتوبوس عنوان شده است.

پیش از این پژوهشکده بیمه مرکزی ایران اعلام کرده بود که در میان ۱۹۰ کشور جهان، ایران پس از کشور آفریقایی سیرالئون، بالاترین مرگ و میر در جاده‌ها را دارد.

آمار تلفات رانندگی در ایران تا ماه هشتم پارسال بیش از ۱۱ هزار نفر بوده است.

XS
SM
MD
LG