لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۲

وزیر اطلاعات ایران: عوامل تروریستی قبل از انتخابات دستگیر شدند


محمودعلوی، وزیر اطلاعات ایران
محمودعلوی، وزیر اطلاعات ایران

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران می‌گوید عواملی که قصد داشتند در جریان انتخابات هفتم اسفند، به اقدامات «تروریستی» دست بزنند، در مرزهای جنوب شرق و غرب کشور شناسایی و دستگیر شده‌اند.

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران روز یکشنبه، ۹ اسفند، در نشست خبری در تهران گفت که این افراد قصد داشتند در جریان انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری «فضای امنیتی انتخابات را مخدوش کنند».

به گفته آقای علوی، وزارت اطلاعات و سایر نهادهای امنیتی یک «عامل تروریستی» را در مرزهای جنوب شرق کشور و یک تیم ۴ نفره را در مرزهای غرب کشور شناسایی و دستگیر کرده‌اند.

او در مورد اول گفته‌است که «یکی از عناصر تکفیری» در مرزهای جنوب شرق کشور در ۱۹ بهمن ماه شناسایی و دستگیر شد.

به گفته وزیر اطلاعات ایران، این فرد «دو عدد بمب دست‌ساز با قابلیت کنترل از راه دور، نیم کیلو مواد منفجره به همراه فتیله، ریموت و بمب آهن‌ربایی» همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمود علوی مورد دوم شناسایی و کشف «اقدام تروریستی» را در مرزهای غربی کشور اعلام کرده و افزود که «جریان تروریستی خارج از کشور درصدد ورود به ایران از مرزهای غربی و انجام عملیات تروریستی است که همراه با سایر دستگاه‌های امنیتی، مرزها و مناطق مرزی را تحت کنترل قرار دادیم.»

به گفته آقای علوی، در ۵ اسفندماه سال جاری یک تیم چهار نفره را شناسایی کردند که اقلام بسیاری مربوط به عملیات انتحاری و انفجاری همراه داشتند.

او اقلامی را که از این افراد کشف و ضبط شد، «۶ جلیقه انتحاری، ۹ چاشنی الکترونیکی، ۱٫۵ کیلوگرم پودر انفجاری آرتی‌ایکس، ۴ سنسور الکترونیکی تایمری که همه آنها برای اقدامات انتحاری تعبیه شده بود» توصیف کرد.

وزیر اطلاعات ایران، پیش از این هم در ۲۸ دی ماه گفته بود که در دو سال و نیم گذشته، ده‌ها مورد تروریستی را در شهرهای سراسر ایران از جمله تهران شناسایی و خنثی کرده‌اند.

او به طرح‌هایی چون انفجار و عملیات انتحاری در ایستگاه‌های مترو، بازار و نماز جمعه تهران، و دیگر شهرهای ایران، از جمله زاهدان و شیراز اشاره کرده بود که به گفته او کشف و خنثی شدند.

محمود علوی همچنین گفته بود که این وزارتخانه ۱۵۰۰ تن از جوانانی را که قصد پیوستن به گروه‌های «تروریستی» داشتند هدایت و آن‌ها را منصرف کرده‌است.

XS
SM
MD
LG