لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۵۶

فرمانده سپاه: تیم‌های بسیاری از داعش در استان کرمانشاه دستگیر شده‌اند


بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم کرمانشاه
بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم کرمانشاه

روز سه‌شنبه ۲۶ آبان، فرمانده سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه گفت که «تیم‌های بسیاری» از گروه «حکومت اسلامی» (داعش) «که از دو سال پیش تاکنون در این استان مشغول فعالیت بودند توسط سپاه و وزارت اطلاعات دستگیر شدند.»

به گزارش خبرگزاری ایلنا، بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم کرمانشاه، در نشست خبری خود دستگیرشدگان را «تیم‌هایی که برای جذب نیروهای داعشی و اعزام آنها به خارج از کشور در استان فعال بودند» توصیف کرده‌است.

او برای نمونه به دستگیری «چندی پیش» تیمی اشاره کرده که «خود را ساماندهی کرده بود. از نظر نظامی آماده بود و تجهیزات نظامی، جلیقه‌های نظامی و بمب ساعتی داشت.»

این فرمانده سپاه توضیح بیشتری در مورد زمان دستگیری آخرین افراد مرتبط با داعش در این استان و این‌که آیا تیم‌های یادشده گروه‌های به‌جز تیم‌هایی هستند که پیش از این اعلام شده‌بود ارائه نداد.

بهمن ریحانی همچنین از نابودی سه تیم از نیروهای به گفته او «ضد انقلاب» و به صورت خاص پژاک در منطقه در «سه چهار ماه اخیر»، توسط سپاه کرمانشاه خبر داده و گفت که سپاه بر آن‌ها «اشراف کامل اطلاعاتی» دارد.

این خبر پس از آن اعلام می‌شود که به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران نیز، روز دوشنبه با اشاره به گروه داعش گفت که «در ماه محرم بیش از ۱۰ مجموعه تروریستی را کشف کردیم.»

در همان روز احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، هم در جریان برگزاری رزمایش ارتش در تربت جام گفته بود «داعش تهدید کرده که گزینه‌های پس از فرانسه، روسیه و ایران هستند».

او افزوده بود که وزیر خارجه عراق هم در همین زمینه هشدار داده، اما ارتش ایران «ترسی از این تهدیدات ندارد» و در دیاله عراق نیز خط قرمز ۴۰ کیلومتری ترسیم شده‌است.

احمدرضا پوردستان به داعش اخطار داده بود که به مرز ایران نزدیک نشود چون «قبل از رسیدن به مرز، اقداماتش خنثی خواهد شد و پاسخ کوبنده‌ای» به آن‌ها داده می‌شود.

در پی حملات تروریستی روز جمعه به اماکن متعددی در پاریس که ۱۲۹ کشته و صدها زخمی برجای گذاشت و داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.

ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق روز شنبه گفت که سازمان‌های اطلاعاتی این کشور به اطلاعاتی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد «تروریست‌ها» قصد دارند به حملاتی تازه در فرانسه، آمریکا و ایران دست بزنند.

هشدارهای مقام‌های امنیتی و نظامی ایران به داعش روز سه‌شنبه ۲۶ آبان نیز ادامه یافت.

از جمله حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر «آمادگی کامل» دستگاه‌های امنیتی ایران برای مقابله با داعش، در مورد خبر راه افتادن یک شبکه تلگرام فارسی این گروه هم گفت که نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی دیگر بر فعالیت‌های مجازی «اشراف» دارند و گردانندگان چنین شبکه‌ای را «شناسایی» و با آنها «قاطعانه» برخورد خواهند کرد.

همزمان به گزارش ایسنا، مصطفی ایزدی، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران، گفته‌است که «قطعاً در روزهای آینده خبرهای ارزشمندی از پیروزی رزمندگان سوریه خواهیم شنید.»

به گزارش ایرنا، وزیر دفاع ایران، حسین دهقان هم در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع سوریه «پیروزی‌های اخیر ارتش و نیروهای مردمی سوریه را در مقابله با تروریسم» تبریک گفته و بر ادامه کمک جمهوری اسلامی ایران به «دولت و ملت سوریه» تأکید کرده‌است.

XS
SM
MD
LG