لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۸

واکنش‌ها به خبر افزایش ۹۸ درصدی مزاحمت‌های خیابانی؛ «واقعیت ندارد»


فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، و سخنگوی قوه قضائیه ایران، آمار معاونت راهبردی قوه قضائیه را در مورد افزایش ۹۸ درصدی مزاحمت‌های خیابانی رد کرده‌اند و هر دو می‌گوید که چنین گزارشی «واقعیت ندارد».

روز شنبه ۱۷ آبان، نماینده معاونت راهبردی قوه قضائیه در کمیته پیشگیری از خشونت، در اولین جلسه این کمیته به نقل از آماری از نیروی انتظامی، گفته بود که میزان مزاحمت برای زنان و دختران در سال ۹۳، ۹۸ درصد نسبت به سال ۹۱ افزایش یافته است.

اما حسین ساجدی‌نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران روز یکشنبه ۱۸ آبان، به خبرگزاری‌های ایران گفت این آمار را قبول ندارد و «افزایش ۹۸ درصدی تعرضات کلامی و مزاحمت‌های خیابانی» را در تهران رد می‌کند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:36 0:00
لینک مستقیم

همزمان، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، در نشست خبری روز یکشنبه خود، در پاسخ به پرسشی درباره آمار کمیته پیشگیری از خشونت معاونت راهبردی این قوه، گفته است بهتر است خبرها در این موارد «از طریق سخنگوی قوه قضائیه اخذ شود؛ چرا که موضوعاتی تخصصی است».

آقای اژه‌ای در مورد افزایش مزاحمت‌های خیابانی برای زنان و دختران، توضیح داده که ممکن است شکایاتی از مزاحمت‌های خیابانی مطرح شود اما این شکایات در مرحله دادسرا ثابت نشود و حتی پس از دادسرا هم این اتهام‌ها در دادگاه رد شود، اما «در شمار آمار ارائه‌شده باشد». او تأکید کرده که در واقع آمار نشان می دهد «میانگین روند جرایم خشن روبه کاهش است.»

سخنگوی قوه قضائیه ایران سپس وضعیت جرایم خشن در ایران را در مقایسه با کشورهای دیگر «حتی آمریکا، اگر نه نمونه، بلکه مثال‌زدنی» توصیف کرده و افزوده است که ولی «ما به این حد هم راضی نیستم و باید کمتر شود».

موضوع خرید و فروش نوزادان

روز شنبه خبرگزاری‌های ایران همچنین بنقل از فاطمه دانشور، عضو شورای شهر تهران، از رواج خرید و فروش نوزادان در اطراف برخی بیمارستان‌های جنوب پایتخت خبر داده بودند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران این موضوع را قابل پیگیری دانسته و روز یکشنبه به خبرگزاری‌های ایران گفت که از خانم دانشور می خواهد اگر آماری از خرید و فروش نوزادان یا اطلاعی از وجود باندهای زیرزمینی برای قاچاق نوزادان دارد، آن را در اختیار ماموران پلیس قرار دهد «زیرا این موضوع کاملا موضوع پلیسی و قابل پیگیری است.»

به گزارش خبرگزاری فارس، فاطمه دانشور، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفته بود تعدادی از زنان «کارتن‌خواب و روسپی» نوزادان خود را پس از زایمان در برخی از بیمارستان‌های جنوب و مرکز شهربه قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

خانم دانشور این نوزادان را «اکثر مبتلا به اچ‌آی‌وی» معرفی کرده بود که به دلیل بیماری‌های بسیار و عدم نگهداری صحیح عمر زیادی ندارند و باندهای مختلف اعم از «متکدیان» آن‌ها را می‌خرند.

XS
SM
MD
LG