لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۴

پلیس آلمان دو مظنون به طراحی حمله تروریستی در برلین را بازداشت کرد


پلیس آلمان دو مظنون به طراحی یک حمله تروریستی برای اجرا در شهر برلین را بازداشت کرد. در همین حال، به گزارش روزنامه آلمانی بیلد، یک نفر به ظن فروش قاچاق چند سلاح برای تروریست‌های پاریس در بازداشت پلیس آلمان است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس ویژه ضد تروریسم آلمان روز پنج‌شنبه، پنجم آذرماه، دو مرد ۲۸ و ۴۸ ساله را در دو مکان در جنوب شهر برلین به ظن طراحی حملات تروریستی بازداشت کرد.

ساعتی پیش از آن، پلیس یک مرکز اسلامی را در محله «شارلوتنبورگ» برلین جستجو کرده بود.

سخنگوی پلیس از دادن اطلاعات در مورد افراد بازداشتی یا یورش به مرکز اسلامی خودداری کرده و تنها گفته است که عملیات جستجو و بازداشت در پی هشدار دستگاه‌های اطلاعاتی کشور در مورد وجود «تهدیدی واقعی» درباره حملات تروریستی انجام شده است.

این عملیات در زمانی انجام می شود که پس از حملات پاریس و افزایش هشدار امینتی به بالاترین سطح دربلژیک در طول این هفته، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، هم اعلام کرده است که سطح هشدار امنیتی در این کشور همچنان تا اطلاع ثانوی بالا باقی خواهد ماند.

اگرچه پلیس بلژیک اکنون سطح هشدار امنیتی در پایتخت، بروکسل، را از بالاترین میزان که ۴ است به ۳ کاهش داده و پس از حدود یک هفته، مدارس و متروی این شهر روز چهارشنبه بازگشایی شد.

در همین حال روزنامه بیلد، چاپ برلین، روز جمعه نوشت که چهار سلاح اتوماتیک که در حملات تروریستی پاریس که ۱۳۰ کشته برجای گذاشت، به کار برده شده بود، از یک قاچاقچی اسلحه در آلمان خریداری شده بودند.

این روزنامه به نقل از اسنادی از دفتر دادستانی اشتوتگارت گزارش داده که دو مسلسل مدل «ای کی ۴۷» و دو «زاستاوا‌ ام ۷۰» در هفتم نوامبر، ۲۰ روز پیش، توسط یک قاچاقی سلاح به یک مشتری در پاریس فروخته شده بودند و پلیس فرانسه معتقد است که احتمالا همین سلاح ها در حملات پاریس به کار برده شدند.

دادستانی اشتوتگارت از ابراز نظر در این مورد خودداری اما تایید کرده است که یک مرد ۳۴ ساله روز سه شنبه به ظن فروش غیر قانونی سلاح بازداشت شده است.

به گزارش روزنامه بیلد، این مرد متهم است که از طریق اینترنت این سلاح‌ها را به یک مشتری که «به لهجه عربی» حرف می زد، در پاریس فروخته است.

بر اساس این گزارش، پلیس، چهار‌ ای‌میل را از تلفن موبایل این فرد به دست آورده که نشان می دهد او «چهار مسلسل کلاشنیکف» را به این مشتری فروخته بود.

XS
SM
MD
LG