لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۲

برگزاری کلاس آموزشی برای متهمان «بدحجابی» و «نوشیدن مسکرات» در استان فارس


یک روز پس از آن که دادستان ساری اعلام کرد خودروی زنانی که «کشف حجاب» کنند توقیف می‌شود، یک مقام قضایی در استان فارس از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بازداشت شدگان به اتهام «بدحجابی» و نوشیدن مشروبات الکلی خبر داد.

اسماعیل اکبری، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس روز چهارشنبه هفتم تیرماه گفت کسانی که به «اتهام بدحجابی» بازداشت شوند به‌جای معرفی به دادگاه‌ها، «به معاونت پیشگیری از جرم معرفی شده و در یک کلاس ۸ ساعته آموزشی شرکت می‌کنند».

آقای اکبری این اقدام را «در راستاي ممانعت از سابقه‌دار شدن مرتكبان برخي جرائم» دانسته است.

به گفته این مقام قضایی استان فارس، کسانی که به اتهام نوشیدن مشروبات الکلی بازداشت شوند، علاوه بر «تشكيل پرونده قضائی» پنج ساعت كلاس آموزشي پيش‌بينی شده است.

ماده ۶۳۸ برای برخورد با «کشف حجاب»

روز ششم تیرماه دادستان ساری خبر داده بود که از این پس وسیله نقلیه افرادی که به «کشف حجاب» اقدام می‌کنند، توقیف شده و برای زنانی که «کشف حجاب کنند» پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

دستور دادستان ساری برای برخورد با «کشف حجاب»
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:02 0:00
لینک مستقیم

عدم استفاده از پوشش اسلامی در ایران جرم است. در سال‌های اخیر برخورد با کسانی که در داخل خودروی شخصی‌شان «حجاب» خود را بر می‌دارند افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان به نقل از اسدالله جعفری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران، از «برخورد جدی و قانونی دستگاه قضایی» با آنچه که «معضل کشف حجاب در جامعه» دانسته، خبر داده است.

دادستان ساری همچنین از توقیف وسایل نقلیه‌ای خبر داد که سرنشینان آن فاقد حجاب اسلامی باشند.

وی گفت: «وسیله نقلیه شخصی یا عمومی، موتورسیکلت، قایق موتوری، جت اسکی و سایر وسایل نقلیه موتوری افرادی که سرنشینان آن به کشف حجاب اقدام می‌کنند نیز توسط عوامل انتظامی توقیف و به پارکینگ منتقل خواهد شد، با متهم نیز وفق مقررات مربوطه برخورد قانونی صورت خواهد گرفت».

چند هفته پیش هم رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی نسبت به «کشف حجاب» در داخل خودروها هشدار داده و گفته بود با این موضوع برخورد خواهد شد.

دو سال پیش نیز جریمه‌ای صد هزار تومانی برای افرادی که در خودروی شخصی کشف حجاب می‌کنند در کمیسیون‌های فرهنگی و قضایی مجلس تصویب شد.

این‌گونه برخوردها از طرف دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با انتقاد شدید فعالان مسائل زنان و گروه‌های حقوق بشری روبرو شده است.

XS
SM
MD
LG