لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۲۵

سپاه پاسداران از انهدام یک گروه مسلح در سیستان و بلوچستان خبر داد


«در این درگیری نیروهایی از سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و نیز وزارت اطلاعات مشارکت داشته‌اند»
«در این درگیری نیروهایی از سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و نیز وزارت اطلاعات مشارکت داشته‌اند»

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران، از انهدام یک گروه مسلح در منطقه عمومی قصرقند سیستان و بلوچستان خبر داد.

در اطلاعیه روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که روز پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ماه منتشر شده آمده است که در عملیاتی در ارتفاعات قصرقند، علاوه بر انهدام یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده با ۶۰۰ کیلوگرم مواد منفجره، پنج بمب آماده اقدام انتحاری و بیش از ۷۰۰ کیلوگرم مواد انفجاری توسط نیروهای سپاه کشف و ضبط شده است.

در این اطلاعیه تصریح شده که عملیات تعقیب «تروریست‌های متواری» در منطقه ادامه دارد. براساس این گزارش،‌ در این درگیری نیروهایی از سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و نیز وزارت اطلاعات مشارکت داشته‌اند.

در بیانیه روابط عمومی سپاه پاسداران، هیچ اشاره‌ای به تعداد کشته‌شدگان دو طرف درگیر نشده است.

این اطلاعیه تصریح کرده که «عملیات ضدتروریستی تا انهدام کامل بقایای تروریست‌های تکفیری که متواری شده‌اند ادامه داشته و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.»

خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی این گروه مسلح را «مجهزترین تیم تروریستی به لحاظ مواد انفجاری» نامیده‌ که در «کمین سپاه پاسداران و قرارگاه قدس سپاه در منطقه کوهستانی قصرقند» قرار گرفته است.

«درگیری با انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان»

صبح روز پنج‌شنبه، محمود علوی وزیر اطلاعات، از کشته شدن یکی از ماموران این وزارتخانه در درگیری با نیروهای «انصارالفرقان» در زاهدان خبر داده بود.

گروه «انصار الفرقان» یک گروه سنی جهادی در استان سیستان و بلوچستان است که به گزارش خبرگزاری رویترز، پیش از این تهدید کرده بود به انتقام سنی‌های اعدام‌شده، اقدام به حملات انتحاری خواهد کرد.

آقای علوی با بیان اینکه در دورانی که هدایت وزارت اطلاعات را بر عهده داشته، بیش از۱۲۰ عملیات انجام شده، افزود فرد کشته شده که گیلانی است، اولین فردی است که از این وزارتخانه در سال‌های اخیر در جریان عملیات کشته می‌شود.

آقای علوی گفته است در جریان این عملیات دو تن کشته،‌ پنج نفر زخمی و نیز هفت نفر بازداشت شده‌اند. بر اساس این گزارش دو نفر از بازداشتی‌ها از اتباع کشورهای همسایه هستند.

در فیلمی که برخی از خبرگزاری‌های ایران از درگیری روز چهارشنبه منتشر کرده‌اند، خیابانی به چشم می‌خورد که گروهی از مردم در آن تجمع کرده و صدای تیراندازی به گوش می‌رسد.

به نظر می‌رسد که یک شهروند- خبرنگار این فیلم غیرحرفه‌ای را گرفته است.

درگیری عصر چهارشنبه دو روز پس از انتشار خبر درگیری دیگر میان پلیس ایران با افراد مسلح در شهرستان رودان استان هرمزگان صورت می‌گیرد که چهار کشته برجای گذاشت.

نیروی انتظامی ایران گفته بود که در درگیری با «اشرار مسلح» پرچم داعش نیز همراه با سایر تجهیزات از آنها کشف شد.

به دنبال حملات روز ۱۷ خرداد به آرامگاه آیت‌الله خمینی و مجلس شورای اسلامی، ایران از تشدید تدایر امنیتی و بازداشت گسترده افراد مظنون به ارتباط با گروه حکومت اسلامی یا داعش خبر داده است.

داعش مسوولیت حملات تهران را به عهده گرفته و تهدید کرده است که عملیات‌های بیشتری علیه ایران به راه خواهد انداخت.

XS
SM
MD
LG