لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۰

هشدار رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران به پاکستان


محمدحسین باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی (فرد وسط)
محمدحسین باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی (فرد وسط)

محمدحسین باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، گفت که «مناطق همجوار شرقی ایران در خاک پاکستان به مامن و محل آموزش آماده‌سازی و تجهیز به توصیف او «تروریست‌های جیره‌خوار عربستان مورد تایید آمریکا» تبدیل شده است و هشدار داد که «در صورت ادامه این تعرضات، مامن و مخفیگاه تروریست‌ها در هر جایی که باشند مورد ضربات کوبنده قرار خواهد گرفت».

آقای باقری، روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت، در این مورد گفت که «ادامه این وضع در مرزهای مشترک به هیچ عنوان برای ما قابل تحمل نیست و انتظار داریم مقامات پاکستان با مسئولیت‌پذیری، کنترل مرزها و دستگیری و تحویل‌دهی این تروریست‌ها، پایگاه‌های آنان در کشورشان را تعطیل کنند».

در سخنان رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، هیچ سند یا مدرکی در اثبات این موضوع ارائه نشد که گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی، مورد حمایت عربستان سعودی و آمریکا قرار دارند.

سخنان محمد حسین باقری در ارتباط با درگیری چند روز قبل ادر استان سیستان و بلوچستان مطرح شد. در درگیری بین نیروهای هنگ مرزی میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان با افراد مسلح در روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت، ۱۰ مامور مرزبانی ایران کشته شدند.

پیشتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز در نامه‌ای به محمد نواز شریف، نخست وزیر پاکستان، از تکرار حملات مسلحانه از داخل این کشور به ایران ابراز تاسف کرده بود.

آقای روحانی، مهاجمان عملیات اخیر را «اشرار مسلح و تروریست‌های اجاره‌ای» توصیف کرد و از نخست وزیر پاکستان خواست تا مسببان این حمله تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

مقام‌ها و نهادهای جمهوری اسلامی می‌گویند گروه‌های مسلحی که در سیستان و بلوچستان عملیات مسلحانه انجام می‌دهند، در مناطق همجوار این استان در خاک پاکستان مستقرند.

پیشتر و به دنبال حمله اخیر در میرجاوه، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در سفری یک روزه به پاکستان، از توافق دو کشور برای ایجاد خط تماس مستقیم بین فرماندهان نظامی و عملیاتی ایران و پاکستان با هدف تقویت امنیت مرزهای منطقه خبر داده بود.

XS
SM
MD
LG