لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۵۶

درخواست سه مدیر احمدی‌نژاد برای بررسی پرونده آنها توسط هاشمی شاهرودی


محمود احمدی‌نژاد (راست) گفته است که با خانواده لاریجانی (چپ) مخالف است و مدیرانش از آیت‌الله خامنه‌ای خواسته‌اند محمود هاشمی شاهرودی (وسط) را مأمور پرونده آنها کند.
محمود احمدی‌نژاد (راست) گفته است که با خانواده لاریجانی (چپ) مخالف است و مدیرانش از آیت‌الله خامنه‌ای خواسته‌اند محمود هاشمی شاهرودی (وسط) را مأمور پرونده آنها کند.

حمید بقایی، علی‌اکبر جوانفکر و حبیب‌الله خراسانی، سه مدیردولت محمود احمدی‌نژاد، در سومین روز «بست‌نشینی» خود از رهبر جمهوری اسلامی خواسته‌اند که محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را «مأمور» رسیدگی به پرونده آنان کند.

در همین حال مدیرمسئول و سردبیر خبرگزاری آریا، روز جمعه از فیلتر شدن این خبرگزاری به دلیل انتشار فیلم سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در «حرم عبدالعظیم حسنی» خبر داد.

حمید بقایی معاون محمود احمدی‌نژاد در دوره ریاست جمهوری، روز چهارشنبه ۲۴ آبان، ضمن امتناع از شرکت در دادگاه خود اعلام کرد که به همراه علی‌اکبر جوانفکر مشاور آقای احمدی‌نژاد، و حبیب‌الله خراسانی ذیحساب وقت نهاد ریاست جمهوری، در اعتراض به رفتار قوه قضائیه در حرم عبدالعظیم حسنی «بست» می‌نشینند.

این سه تن روز جمعه ۲۶ آبان، در نامه‌ای از رهبر جمهوری اسلامی درخواست کردند که محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس سابق قوه قضائیه را «مأمور به رسیدگی همه ادعاها و اتهامات مطروحه» علیه آنان و دولت قبل کند.

به گزارش وب‌سایت دولت بهار، این سه مقام دولت سابق اعلام کردند که اگر آقای هاشمی شاهرودی اتهامات نسبت داده شده به آنان را وارد دانست، «درخواست اشد مجازات» نسبت به خود خواهند داشت.

در این نامه درخواست شده که اگر آقای هاشمی شاهرودی اتهامات مطرح شده درباره این سه نفر را وارد ندانست «به فوریت نسبت به رفع ظلم» از آنان تصمیم‌گیری شود و «همه عوامل مقصر و مؤثر در این ظلم» برکنار شوند.

درخواست این سه مدیر دولت محمود احمدی‌نژاد در حالی است که پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره ارتباط نزدیک محمود هاشمی شاهرودی با محمد شريف ملک‌زاده، از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، منتشر شده است.

محمد شريف ملک‌زاده، از چهره‌های نزديک به محمود احمدی‌نژاد و اسفنديار رحيم مشايی، در دوم تير ماه سال ۹۰ بازداشت و پس از حدود ۷۰ روز آزاد شد.

چند ماه بعد روز هشتم ارديبهشت ۹۱ محمود هاشمی شاهرودی محمد شريف ملک‌زاده را به عنوان مشاور اجرايی خود در بنياد فقه و معارف اهل بيت معرفی کرد.

آقای ملک‌زاده پس از آن به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد.

فیلتر شدن خبرگزاری آریا به دلیل انتشار فیلم سخنان احمدی‌نژاد

روز چهارشنبه محمود احمدی‌نژاد با حضور در میان سه مدیر خود در حرم عبدالعظیم حسنی در شهرری، قوه قضائیه را متهم کرده بود که با بازداشت آقایی بقایی قصد «توطئه» علیه او و نزدیکانش را داشته‌اند اما آقای بقایی با مقاومت در برابر فشارها این «توطئه» را خنثی کرده‌است.

او گفته بود: «ما با خانواده لاریجانی مخالفیم، مخالف بودن مگر جرم است. قبول نداریم مملکت دست اینها بیفتد که به مردم فشار بیاورند».

آقای احمدی‌نژاد پیش از این نیز بازداشت نزدیکانش از جمله حمید بقایی و همچنین پرونده خود را با انتخابات آینده ریاست جمهوری و به گفته او «نامزدی علی لاریجانی» در این انتخابات مرتبط دانسته بود.

همزمان با این سخنان، کانال‌های تلگرامیِ نزدیک به آقای احمدی‌نژاد، روز چهارشنبه از فیلتر شدن وب‌سایت رسمی احمدی‌نژاد و همچنین وب‌سایت موسوم به «دولت بهار» خبر داده‌ بودند.

گرچه هر دوی این کانال‌های ارتباطی هنوز در دسترس هستند.

در همین حال به گزارش خبرگزاری ایلنا، امیر محبیان، مدیرمسئول و سردبیر خبرگزاری آریا، روز جمعه از فیلتر شدن این خبرگزاری به دلیل انتشار فیلم سخنرانی احمدی‌نژاد در شهر ری خبر داد.

او اضافه کرد: «هیچ تذکری به ما درباره انتشار این ویدئو داده نشده بود و قطعاً اگر تذکر داده می‌شد ما ویدئو را منتشر نمی‌کردیم. همان‌گونه که به سایت آپارات تذکر داده شده و آنها لینک را برداشته‌اند».

حمید بقایی سال ۹۴ به دلیل اتهام‌های مالی بازداشت شد و پس از آن افراد نزدیک به آقای احمدی‌نژاد خبر دادند که او با دستور رهبر جمهوری اسلامی آزاد شده‌است.

او در تیر ماه امسال نیز بازداشت و با وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی آزاد شد.

آقای بقایی به همراه محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ نامزد شده بودند، اما شورای نگهبان صلاحیت هر دوی آنها را رد کرد.

«درخواست پرداخت پاداش جمعاً سیصد میلیون تومان به ۱۶ نفر از اعضای دولت»، «کمک به دانشگاه بین‌المللی ایرانیان»، «کمک به سازمان خانه ایرانیان»، «کمک به روزنامه دولتی ایران» و «اتهام تبانی در عقد قرارداد و معاملات پنج شرکت» از جمله اتهامات آقای بقایی است.

با این حال آقای بقایی این اتهامات را رد کرده و گفته که این اتهامات و مستندات پرونده او «غیرقانونی است».

اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق ایران، نیز به اتهام «توهین» به رهبری، «تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، توهین به مسئولان نظام و نشر اکاذیب» به دادسرا احضار شده‌است.

XS
SM
MD
LG