لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۰۰

کمک پنجاه میلیون دلاری بیل گیتس برای یافتن درمان آلزایمر


بیل گیتس می‌گوید که آلزایمر برای او یک مسئله شخصی است چرا که چندین نفر از نزدیکانش دچار این بیماری شده‌اند
بیل گیتس می‌گوید که آلزایمر برای او یک مسئله شخصی است چرا که چندین نفر از نزدیکانش دچار این بیماری شده‌اند

با آن که در سال‌های اخیر دانشمندان پیشرفت‌های شگرفی در تشخیص زودهنگام و کندکردن روند آلزایمر به دست آورده‌اند، اما این بیماری همچنان درمان‌ناپذیر باقی‌مانده است. بیل گیتس فکر می‌کند که این وضعیت قابل تغییر است.

به گزارش شبکه خبری سی‌‌ان‌ان، بیل‌ گیتس میلیارد معروف دنیای تکنولوژی و پایه‌گذار مایکروسافت عقیده دارد که حتماً درمانی برای آلزایمر وجود دارد. به همین خاطر او پنجاه میلیون دلار از ثروت شخصی‌اش را صرف تحقیقات علمی برای یافتن درمان آلزایمر خواهد کرد.

این رخداد در خبرنامه‌های انجمن‌های مربوط به بیماری آلزایمر نیز بازتاب گسترده‌ای داشته و از جمله انجمن آلزایمر آمریکا ضمن ستایش از بیل گیتس بر ضرورت در پیش گرفتن یک رویکرد چندچانبه‌گرایانه برای معالجه این بیماری تاکید کرده است.

بیماری آلزایمر تقریباً یک صد سال پیش نوسط یک دانشمند آلمانی شناسایی شد. او متوجه شد که مغز بیمار مبتلا به شدت کوچک شده است و ضایعاتی در اطراف سلول‌های عصبی مغز بوجود آمده است. در حال حاضر ۴۷ میلیون نفر در سراسر دنیا به آلزایمر مبتلا هستند. تنها ۵ میلیون آمریکایی به این بیماری مبتلا هستند که هزینه نگهداری و مراقبت از آنها در هر سال به بیش از ۲۵۹ میلیارد دلار می‌رسد.

بیل گیتس و همسرش ملیندا، سال‌هاست که ثروتشان را در امور خیریه صرف تحقیق و درمان بیماریی‌هایی مانند ایدز، مالاریا و فلج اطفال کرده‌اند. حالا او پنجاه میلیون دلار را به یک مؤسسه خصوصی که کارش تحقیق در خصوص روش‌های نوین درمان بیماری‌های مربوط به مغز است اهدا کرده است.

این اولین باری است که مؤسسه گیتس برای درمان یک بیماری غیر مسری سرمایه‌گذاری می‌کند.

بیل گیتس در یک مصاحبه اختصاصی به سی‌ان‌ان می‌گوید که مسئله آلزایمر برای او یک مسئله شخصی است چرا که چندین نفر از نزدیکانش دچار این بیماری شده‌اند و از نزدیک شاهد سختی‌هایی که این افراد و خانواده‌شان به آن دچار می‌شوند، بوده است.

او می‌گوید: «من کاملاً باور دارم که با گذشت زمان، علم و نوآوری قادر به حل مشکلات سخت خواهند بود.»

بیل گیتس در یک سال گذشته با دانشمندان زیادی در خصوص راه‌های کمک به درمان این بیماری و نه تنها جلوگیری از سندرم‌های آن، صحبت کرده است. او عقیده دارد که یافتن درمان برای آلزایمر کندتر از آن چیزی است که همه مردم امیدوارند.

تاکنون تلاش‌های زیادی برای امتحان داروها و روش‌های متفاوت برای درمان این بیماری انجام شده که همگی با شکست مواجه شده‌‌اند. تنها از سال ۲۰۰۲ به این سو، بیش از ۴۰۰ داروی مختلف برای آلزایمر تولید و امتحان شده‌اند ولی هیچکدام آلزایمر را درمان نکرده‌اند.

XS
SM
MD
LG