لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۸

سازمان انرژی اتمی ایران هک شدن سایت شرکت تابعه خود را تأیید کرد


یک روز پس از آن که یک گروه هکری حجم زیادی از اسناد شرکت توسعه انرژی اتمی ایران را منتشر کرد، سازمان انرژی اتمی ایران «نفوذ به سرور پست الکترونیک یکی از شرکت‌های تابعه» خود را تأیید کرد.

گروه بلک ریوارد (پاداش سیاه) روز شنبه ۳۰ مهر، با انتشار پیام تلگرامی، ۵۰ گیگابایت از اسناد هک‌شده شرکت توسعه انرژی اتمی ایران، از جمله اسناد قراردادها، پرداخت دستمزدها و ایمیل‌های رسمی را منتشر کرد.

سازمان انرژی اتمی ایران روز یکشنبه در بیانیه‌ای نوشت: «محتوای موجود در ایمیل‌های کاربران حاوی پیام‌های فنی و تبادلات معمول و جاری روزمره است.»

این سازمان با این ادعا که هک کردن سایت شرکت تابعه‌اش «با هدف جلب توجه عموم و فضاسازی‌های رسانه‌ای» صورت گرفته، افزود: «واحد فناوری اطلاعات شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی بر اساس ترتیبات پیش‌بینی شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضمن انجام اقدامات لازم و پیشگیرانه، موضوع را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد و گزارش اولیه خود را به مسئولان سازمان انرژی اتمی ارائه کرد.»

انتشار اسناد سایت شرکت توسعه انرژی اتمی ایران یک روز پس از آن صورت گرفت که بلک ریوارد در ایمیلی به این شرکت، به مقامات جمهوری اسلامی هشدار داده بود که در صورت عدم آزادی زندانیان اعتراضات اخیر طی ۲۴ ساعت، اقدام به انتشار اسنادی خواهد کرد که در جریان هک سایت شرکت توسعه انرژی اتمی ایران به دست آورده است.

این اسناد اکنون در قالب ۳۲۴ پرونده در صفحه توئیتری این گروه برای بارگیری توسط عموم در دسترس است.

بلک ریوارد هفته گذشته نیز اعلام کرد ایمیل مدیران و کارمندان شبکه خبری «پرس تی‌وی»، وابسته به صدا و سیما را هک کرده و به اطلاعات شخصی آن‌ها نیز دست یافته است.

این گروه هکری که به گفته خود «بخشی از جامعه هکرهای ایرانی» است و «برای مقابله با رژیم جنایتکار آخوندی و نابودی آن» فعالیت می‌کند، از خبرنگاران پرس‌تی‌وی خواست که «صدای مردم باشند».

XS
SM
MD
LG