لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۴

وقوع دو انفجار در زاهدان چند مامور کلانتری را زخمی کرد


پس از شنیده شدن صدای یک «انفجار مهیب» در زاهدان، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از انفجار یک نارنجک «دست‌ساز» و یک بسته «مشکوک» و زخمی شدن سه تن از ماموران خبر داد.

وب‌سایت باشگاه خبرنگاران جوان شامگاه سه‌شنبه ۹ بهمن از شنیده شدن صدای «انفجار مهیب» در نزدیکی کلانتری ۱۲ زاهدان خبر داد.

در همین حال، محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: «در ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه امشب صدای انفجار در بلوار بعثت زاهدان شنیده شد که با حضور عوامل انتظامی در محل و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد این صدا بر اثر پرتاب یک نارنجک انفجاری دست‌ساز بوده است».

به گفته آقای قنبری، تیم چک و خنثی به محل اعزام شدند و با بررسی محل یک بسته مشکوک دیگر در همان محدوده کشف کردند.

وی اضافه کرد: «عوامل انتظامی بلافاصله نسبت به تخلیه محل اقدام کردند که این شیء قبل از خنثی کردن منفجر شد و سه تن از عوامل انتظامی به صورت سطحی مصدوم شدند که وضعیت عمومی آنها رضایت‌بخش است».

با این حال به گزارش خبرگزاری مهر، فریبرز راشدی رئیس مرکز اورژانس و حوادث دانشگاه علوم ‌پزشکی زاهدان از انفجار «دو شیء صوتی» خبر داده است.

وی اعلام کرد که در این انفجار چهار نفر مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند.

در همین حال، گروه جیش‌العدل مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این گروه در بیانیه‌ای گفته که انفجارهای یاد شده «قوی» بوده‌اند.

روز پنج‌شنبه ۱۵ آذرماه امسال نیز در پی انفجار «مهیب» یک خودروی بمب‌گذاری شده مقابل در ورودی مقر نیروی انتظامی شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان دو نفر کشته و بیش از ۴۰ نفر زخمی شده بودند.

به گفته مقام‌های رسمی، راننده خودرو قصد داشت تا با گذر از موانع امنیتی به داخل مقر ستاد نیروی انتظامی چابهار وارد شده و خودرو را داخل این مقر منفجر کند که با مقاومت و تیراندازی نیروهای محافظ ساختمان، مجبور به انفجار خودرو مقابل در ورودی این ستاد شد.

برخی خبرگزاری‌ها در گزارش‌هایی اعلام کردند که گروه «انصار الفرقان» مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته‌ است.

«انصار الفرقان» گروهی منشعب از «جندالله» است و جمهوری اسلامی در خرداد سال ۹۶ اعلام کرده بود که رهبر این گروه، مولوی جلیل قنبرزهی، در سیستان و بلوچستان کشته شده است.

با استفاده از خبرگزاری‌های ایسنا و مهر، سایت‌ باشگاه خبرنگاران جوان و سایت رادیو فردا /ا.م / ک.ر
XS
SM
MD
LG