لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۷

پنتاگون شمار مصدومان حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد را ۳۴ نفر اعلام کرد


پایگاه هوایی عین‌الاسد پس از حملات موشکی ایران
پایگاه هوایی عین‌الاسد پس از حملات موشکی ایران

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز جمعه چهارم اعلام کرد٬ شمار کسانی که در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در عراق دچار ضربه مغزی شده‌اند ۳۴ نفر است.

فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، هفته گذشته گفته بود که پس از این حملات موشکی ایران ۱۱ سرباز آمریکایی دچار ضربه مغزی شده و تحت مداوا قرار گرفتند.

با این حال اوایل هفته جاری مقام آمریکا ارتش آمریکا اعلام کردند که تعداد بیشتری برای مداوا به خارج از عراق اعزام شده‌اند.

سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی در اعلامیه‌ای از حمله تلافی‌جویانه خود به دو پایگاه‌ عراقی که نیروهای نظامی ایالات متحده در آن حضور داشتند، خبر داد.ساعتی پس از حمله، وزارت دفاع آمریکا تأیید کرد که بیش از دوازده موشک به پایگاه عین‌الاسد و یک پایگاه دیگر در اربیل شلیک شده است.

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون، به خبرنگاران گفته است که ۱۷ سرباز پس از مداوا ترخیص شده و برای ادامه خدمت به عراق اعزام شده اند.

طبق این گزارش هشت سرباز آمریکایی که به آلمان منتقل شده بودند برای ادامه معالجه ایالات متحده منتقل شده اند. برخی در بیمارستان نظامی والتر رید بستری شده یا به در منزل خود تحت معالجه هستند.

سخنگوی پنتاگون اضافه کرده است: ۹ سرباز همچنان در آلمان تحت مداوا هستند.

وی اضافه کرده است که مصدومان علائمی مانند سردرد، سرگیجه، حساسیت به نور و حالت تهوع داشته‌اند.

پیشتر یک سخنگوی نظامی ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق گفته بود که به خاطر سیستم‌های هشدار دهنده در پایگاه عین الاسد، نیروهای مستقر در پایگاه قبل از اصابت موشک‌های ایران از این موضوع اطلاع داشتند و به همین خاطر نیروها از نقاط آسیب‌پذیر تخلیه شدند.

ایران اعلام کرد که این حمله به تلافی حمله‌ مرگباری صورت گرفت که ارتش آمریکا روز ۱۳ دی به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، علیه قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس انجام داد.

پایگاه هوایی عین‌الاسد بزرگترین پایگاه نیروهای نظامی ایالات متحده در عراق محسوب می‌شود. این پایگاه در استان انبار، غرب عراق قرار دارد. دومین پایگاهی که هدف قرار گرفت در نزدیکی فرودگاه شهر اربیل کردستان عراق است.

منابع: رویترز و رادیو فردا
XS
SM
MD
LG