لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۹

نامزد انتخابات ریاست جمهوری برزیل مورد اصابت چاقو قرار گرفت


عکس منتشر شده از از آقای بولسونارو پس از زخمی شدن در گردهمایی انتخاباتی.
عکس منتشر شده از از آقای بولسونارو پس از زخمی شدن در گردهمایی انتخاباتی.

مقام‌های بیمارستانی می‌گویند، وضعیت «نامزد پیشتاز» انتخابات ریاست جمهوری برزیل که در جریان یک گردهمایی انتخاباتی با ضربه چاقو زخمی شد، وخیم ولی با ثبات است.

ژایر بولسونارو، نامزد راستگرای انتخابات ریاست جمهوری برزیل روز پنجشنبه ۱۵ شهریور در ایالت میناس گرایس مورد حمله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد.

دکتر لویز هنریکو بوراستو که ژایر بولسونار را جراحی کرده است می گوید، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دستکم باید دو هفته در بیمارستان بستری باشد.

مقام های پلیس اعلام کرده اند که مظنون حمله به این نامزد انتخابات ریاست جمهوری برزیل را بازداشت کرده‌اند.

یک مقام پلیس محلی در «جوئیز د فورا» به رویترز گفته‌ است: مظنون فردی به نام ادلیو بیسپو اولیویرا، ۴۰ ساله است که هم اکنون بازداشت است، ولی به نظر می رسد که از بیماری روانی رنج می برد.

با این حال گفته می شود که ضارب بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ عضو حزب چپگرای آزادی و سوسیالیسم بوده است. در همین حال حزب چپگرای آزادی و سوسیالیسم در بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرده است.

به گزارش رویترز، ژایر بولسونارو، ۶۳ ساله یک چهره جنجالی در عرصه سیاسی برزیل محسوب می شود که اظهارات او خشم بسیاری را درپی داشته است.

آقای بولسونارو که سابقه حضور در ارتش برزیل را دارد شعار اصلی خود را در انتخابات ریاست جمهوری برقراری نظم و قانون اعلام کرده است. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری برزیل می گوید نیروهای پلیس این کشور حق دارند از اسلحه در برخورد بامظنون به قاچاق مواد مخدر و سایر جرائم استفاده کنند.

او همچنین علنا از دوران دیکتاتوری نظامیان در برزیل تمجید کرده است

رویترز می‌گوید، انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده برزیل بیش از هر زمانی دیگر غیر قابل پیش بینی شده است.دادگاه اخیرا با حضور لولا داسیلوا ، رییس جمهوری سابق برزیل که به اتهام فساد در زندان است، در انتخابات مخالفت کرد.

رویترز می گوید، در صورتی که لولا داسیلوا نتواند شرایط حضور در انتخابات را احراز کند، براساس نظرسنجی ها ژایر بولسونارو در مرحله اول انتخابات در هفتم اکتبر به پیروزی خواهد رسید، اما به نظر می رسد او قادر نخواهد بود ۵۰ درصد آرا لازم را کسب کند و انتخابات دو مرحله ای خواهد بود.

با استفاده از گزارش رویترز؛ خ.
XS
SM
MD
LG