لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۵

تلفات رانش زمین و گل و لای در کالیفرنیا به ۱۵ نفر رسید


نیروهای امداد این زن را از زیر آوار و گل و لای نجات دادند
نیروهای امداد این زن را از زیر آوار و گل و لای نجات دادند

عملیات امداد و نجات ساکنان نواحی که بر اثر رانش زمین و گل و لای در جنوب کالیفرنیا گرفتار شده‌اند روز چهارشنبه ادامه پیدا کرد.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز بر اثر رانش گل و لای در نواحی گسترده‌ای از شمال غربی لس‌آنجلس که روز سه‌شنبه اتفاق افتاد تاکنون ۱۵ نفر کشته و بیش از ۱۰ نفر مجروح شده‌اند. این نواحی چند هفته پیش صحنه بزرگترین آتش سوزی حیات وحش در تاریخ ایالت کالیفرنیا بود.

به گفته مقامات ایالتی در حال حاضر بیش از ۱۰ نفر دیگر مفقود و حدود ۳۰۰ نفر در خانه‌های خود گرفتارند.

سخنگوی اداره آتش نشانی سانتا باربارا گفت روز چهارشنبه با توقف باران‌های شدیدی که عامل رانش زمین بوده ماموران امداد در حال پاکسازی درخت‌های سرنگون شده و تخته سنگ‌هایی هستند که راه‌ها را مسدود کرده و خانه‌های ساکنان محلی را ویران کرده است.

به گفته این سخنگو، حجم زیادی از گل و لای سطح منطقه را پوشانده و این کار پاکسازی جاده‌ها و کمک رسانی به مردم را دشوارتر می‌کند.

رانش عظيم گل و لای بر اثر باران‌های شدید که پس از وقوع آتش سوزی ایالت کالیفرنیا روی داد اتفاقی نبود. با توجه به از بین رفتن بخش زیادی از پوشش گیاهی و درختان منطقه بر اثر آتش سوزی هفته‌های گذشته خاک این مناطق در برابر بارش باران‌های شدید آسیب‌پذیر شده بود.

رییس پلیس ناحیه سانتا باربارا اوایل وقت چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت ادارات مسئول هنوز در حال شناسایی و جمع آوری اطلاعات در مورد آن بخش از ساکنان منطقه هستند که گروه‌های امداد تاکنون نتوانسته‌اند به آنها دسترسی پیدا کنند. به گفته او هنوز مشخص نیست دقیقا چند نفر بر اثر این وضعيت گرفتار شده‌اند.

برای ساکنان و ادارات امداد و کمک رسانی منطقه که هنوز با پیامدهای آتش سوزی گسترده هفته‌های پیش مقابله می‌کردند سه شنبه روز تلخی بود و حوادث هفته‌های گذشته مثل مسدود شدن جاده‌ها، قطع جریان برق و گاز، تخلیه هزاران نفر از ساکنان منطقه و عملیات تجسس برای یافتن قربانیان تکرار شد.

روزنامه نیویورک تایمز می‌افزاید به خاطر رانش زمین و حرکت گل و لای در سطح منطقه دو بزرگراه مهم ۱۰۱ و ۱۱۰ مسدود شده و مقامات محلی می‌گویند بزرگراه ۱۰۱ به احتمال فراوان تا روز پنجشنبه مسدود خواهد ماند.

به گفته مقامات محلی، تعمیر خطوط انتقال برق و خط لوله گاز در ناحیه ثروتمندنشین مونته سیتو که حدود ۶ هزار خانه و مغازه را تحت تاثیر قرار داده ممکن است چندین روز طول بکشد. علاوه بر این آب آشامیدنی بخش گسترده‌ای از این ناحیه مسکونی اکنون قطع شده است.

مقامات محلی ناحیه سانتا باربارا که احتمال وقوع سیلاب را پیش بینی کرده بودند غروب روز یکشنبه تخلیه اجباری حدود ۷ هزار از ساکنان محل را اعلام کردند ولی بسیاری از این افراد ترجیح دادند در خانه‌های خود بمانند.

مسئول روابط عمومی ناحیه سانتا باربارا می‌گوید کارکنان این اداره به تک تک خانه‌ها سرکشی کرده و از ساکنان خواستند منطقه را تخلیه کنند ولی بسیاری به این توصیه توجه نکردند.

سخنگوی اداره آتش نشانی سانتا باربارا می‌گوید در جریان عملیات امداد تاکنون ۸ نفر از جمله دختر ۱۴ ساله‌ای که در یک خانه کاملا ویران شده گرفتار شده بود، نجات يافته‌اند.

XS
SM
MD
LG