لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۵۲

کامیون‌های رقیب تسلا


تسلا سمی
تسلا سمی

پس از معرفی کامیون برقی تسلا برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند این محصول روند جدیدی را در صنعت خودروهای سنگین رقم خواهد زد. حال پس از مدت کمی دو کامیون برقی دیگر معرفی شده است که می‌تواند رقیب کامیون برقی تسلا باشند.

شرکت «ثور»، که یک شرکت آمریکایی تازه تاسیس است اولین کامیون برقی خود موسم به ET-One را معرفی کرده که رقیب اصلی کامیون برقی شرکت تسلا است.

این محصول توانایی حمل ۳۶ تن بار و توانایی پیمایش ۴۸۲ کیلومتر را با یک‌ بار شارژ دارد. این محصول دارای حداکثر سرعت ۱۱۳ کیلومتر در ساعت است. یکی از نکات منفی برای این کامیون زمان شارژ آن است که ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.

تیم مهندسی شرکت سازنده ادعا می‌کند که ET-One در مقایسه با کامیون‌های دیزلی، در هر ۱.۶ کیلومتر تا ۶۰ درصد هزینه‌ تعمیر و نگه‌داری کمتری دارد.

قیمت این کامیون برقی ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار دلار بر اساس مدل‌های مختلف است و این محصول، در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد.

شرکت «کامینز» دیگر شرکتی است که قصد تولید کامیون تمام برقی را دارد. شرکت آمریکایی کامینز در حوزه صنایع سنگین و پیشرانه‌های دیزل برای کامیون‌های تجاری فعال است و با معرفی کامیون مفهومی برقی قصد دارد وارد تولید کامیون‌های برقی شود.

این کامیون با یک‌بار شارژ تا ۱۶۰ کیلومتر مسافت طی می‌کند. ظرفیت بار این کامیون ۱۹ تن است که با داشتن پک‌های باتری ۱۴۰ کیلووات ساعتی در مدت ۱ ساعت فول شارژ می‌شود. کامینز قصد دارد این کامیون را تا سال ۲۰۱۹ وارد بازار کند.

مهندسان کامینز قصد دارند بخشی از انرژی باتری‌ها را توسط پنل‌های خورشیدی نصب شده روی سقف خودرو تامین کنند.

با رونمایی از کامیون برقی تسلا که با یک بار شارژ توانایی پیمایش ۸۵۰ کیلومتر را دارد شرکت‌های مختلف در جهان به‌دنبال تولید کامیون برقی سوق داده شده اند.

البته در آینده به غیر از برقی شدن کامیون‌ها به سمت خودران شدن هم پیش می‌روند. با ورود این کامیون‌ها به آهستگی طی۵۰ سال شغل رانندگی کامیون کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر می‌شود تا به‌جایی برسد که این شغل حذف شود.

XS
SM
MD
LG