لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۴

مرگ پزشک چینی افشاگر ویروس کرونا 


شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۵۶۳ تن رسیده است. (عکس ووهان در چهارم فوریه)
شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۵۶۳ تن رسیده است. (عکس ووهان در چهارم فوریه)

بیمارستان مرکزی ووهان در چین اعلام کرد که لی ون‌لیانگ، پزشک چینی که برای نخستین بار در خصوص نشانه‌های شیوع ویروس کرونا هشدار داده بود، بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اوایل روز پنجشنبه گزارش های متناقضی در مورد مرگ این پزشک ۳۴ ساله چینی منتشر شده بود و بیمارستان مرکزی ووهان هم اعلام کرده بود که حال او «وخیم» است.

اما نیمه شب پنجشنبه این بیمارستان اعلام کرد که لی ون‌لیانگ جان باخته است.

در بیانیه بیمارستان مرکزی ووهان آمده است، متاسفانه لی ون‌لیانگ در جریان مبارزه با اپیدمی ویروس جدید کرونا به این ویروس مبتلا شد. بیمارستان مرکزی ووهان نسبت به مرگ این پزشک چینی «عمیقا» ابراز تاسف کرده است.

به گزارش رویترز، لی ون‌لیانگ، متخصص چشم در بیمارستان مرکزی ووهان، در ماه دسامبر پس از معاینه چند بیمار و مشاهده نشانه‌های بروز ویروس مشابه با ویروس «سارس» با تعدادی از پزشکان در دانشکده پزشکی مکاتبه و نسبت به خطر شیوع این ویروس جدید ابراز نگرانی کرده بود.

طبق این گزارش، پلیس در خصوص انتشار خبر شیوع این ویروس جدید به لی ون‌لیانگ هشدار داده بود.

گفته می شود، احتمالا منشا شیوع این ویروس جدید از طریق بازار غیرقانونی گوشت حیوانات در شهر ووهان، استان هوبئی، است.

رویترز هم می گوید تا روز پنجشنبه شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۵۶۳ تن رسیده و تعداد مبتلایان به این ویروس نیز بالغ بر ۲۸ هزار تن اعلام شده است.

شی جین پینگ، رئیس جمهوری خلق چین هم روز پنجشنبه تلاش کرده است که به مردم کشور و جهانیان اطمینان بدهد که چین قادر است که ویروس کرونا را مهار کند.

شی جین پینگ در گفت‌وگوی تلفنی با پادشاه عربستان تصریح کرده است که کشورش با تمام توان و با استفاده از دقیق‌ترین اقدامات پیشگیرانه و کنترل، جنگ علیه این اپیدمی را آغاز کرده است.

بیماری «سارس» که در سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ از چین آغاز شده بود، دست کم ۸۰۰ کشته در جهان برجای گذاشت.

منابع: آسوشیتدپرس و رویترز
XS
SM
MD
LG