لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۷

افزایش دوباره آمار کرونا در چین، نارضایتی مردم از احتمال تشدید محدودیت‌ها


در حالی که موارد ابتلا به کووید-۱۹ در چین بار دیگر افزایش یافته، صدای مخالفت مردم که از احتمال تشدید محدودیت‌ها و قرنطینه‌های طولانی نگران هستند، بلندتر به گوش می‌رسد.

بر اساس تازه‌ترین داده‌هایی که کمیسیون ملی بهداشت چین روز پنجشنبه، سوم آذر، منتشر کرد، آزمایش‌های صورت گرفته در روز قبل از آن، ۳۱ هزار و ۴۴۴ تن مبتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است.

آمار جدید که شامل چند شهر در نقاط مختلف این کشور پهناور است، حدود دو هزار مورد از شمار مبتلایان در نخستین روزهای بهار امسال که به قرنطینه چند ماهه در بندر شانگهای منجر شد، بیشتر است.

همزمان اعلام شد که روز چهارشنبه، دوم آذر، چهارمین مورد از مرگ ناشی از کووید -۱۹ در پکن، پایتخت، ثبت شد.

مقامات پایتخت گفتند که در حال تبدیل یک مرکز نمایشگاهی به بیمارستانی موقت برای قرنطینه و درمان مبتلایان هستند.

مدارس در بخش‌هایی از پکن نیز دوباره به تدریس مجازی روی آورده، رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی، آرایشگاه‌ها و همچنین سفارت‌خانه‌های خارجی کار خود را در پی دستورات دولت چین تعطیل کرده‌اند.

چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، که از آغاز شیوع کرونا در سه سال پیش سیاست عدم تحمل در برابر شیوع ویروس را در پیش گرفته، تنها سه هفته پیش این سیاست را کمی تعدیل کرد که به نوشته شبکه سی‌ان‌ان، به نشانه‌ای از اذعان حکومت به کمبودهای به بار آمده ناشی از قرنطینه‌های طولانی تعبیر شد.

بر اساس این گزارش، نشانه‌هایی از ناخشنودی مردم از سیاست دولت چین در قبال کرونا، در دوره اخیر بیشتر دیده شده و اعتراضات نادری در برخی نقاط روی داده و این در حالی است که چین در سرکوب اعتراضات سابقه طولانی دارد و با قاطعیت عمل می‌کند.

ویدیوهای انتشار یافته در رسانه‌های اجتماعی در این هفته درگیری کارگران کارخانه بزرگ مونتاژ آیفون در شهر ژنگژو با پلیس ضد شورش را که در صدد اعمال قرنطینه بودند، نشان می‌داد.

کارکنان یک مرکز تولیدی در منطقه جنوبی گوانگ‌ژو نیز این هفته علیه قرنطینه‌های طویل‌المدت در خیابان‌ها تظاهرات کردند.

XS
SM
MD
LG