لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۶

ادعای تازه محمدی گلپایگانی؛ «غصه مردم» خامنه‌ای را «پیر» کرده است


علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی
علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی

رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی، در گفت‌و‌گویی که با مجله «پاسدار اسلام» انجام داده، مدعی شده است که «غصه و اندوهی» که علی خامنه‌ای برای مردم می‌خورد، «او را پیر کرده است.»

محمد محمدی گلپایگانی، در این گفت‌و‌گو که روز دوشنبه ۱۴ فروردین منتشر شده در مورد علی خامنه‌ای می‌گوید: «ویژگی بارز دیگر ایشان این است که بسیار مهربان و رئوف هستند. وقتی یادم می‌آید بغض گلویم را می‌گیرد؛ حتی تحمل دیدن گریه یک بچه را هم ندارند. وقتی می‌بینند بچه شیرخواری در آغوش مادرش گریه می‌کند، ناراحت می‌شوند.»

این ادعای محمد محمدی گلپایگانی در حالی مطرح می‌شود که در دوره حکومت آیت‌الله خامنه‌ای بر ایران، همواره گزارش‌های پرشماری از ربودن و شکنجه شهروندان از سوی مأموران تحت امر او، شکنجه و کشتن کودکان معترض، نابینا کردن جوانان معترض با گلوله ساچمه‌ای و موارد متعدد دیگری از نقض حقوق بشر گزارش شده و سازمان‌های بین‌المللی بارها خواستار توقف این روند در ایران شده‌اند.

ازجمله خبرگزاری رویترز روز دوم دی‌ماه ۹۸ در گزارشی اختصاصی از قول «سه منبع نزدیک به حلقه اطرافیان» علی خامنه‌ای «و یک مقام چهارم» نوشت که آقای خامنه‌ای که چند روز پس از آغاز اعتراضات آبان «بی‌قرار شده بود» با جمع کردن مقامات ارشد امنیتی و دولتی خود، دستور داد که « به هر شکلی شده به اعتراض‌ها پایان بدهید. دستور من این است» و سپس با این دستور «خونین‌ترین سرکوب معترضان از زمان انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد و «در حدود کمتر از دو هفته ... حدود ۱۵۰۰ نفر» از شهروندان ایرانی در خیابان‌ها به‌دست مأموران حکومتی کشته شدند.

ادعای رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی در مورد این‌که رهبر جمهوری اسلامی «حتی تحمل دیدن گریه یک بچه را هم ندارد»، همچنین در حالی بیان می‌شود که به گفته مقامات جمهوری اسلامی بیش از یک میلیون و یکصد هزار کودک در ایران، سال‌ها با بحران خودداری حکومت از اعطای شناسنامه به آنها دست و پنجه نرم کرده و از حقوق اولیه شهروندی محروم مانده‌اند.

در دوران اعتراضات «زن زندگی آزادی»، شعارهای صریحی علیه رهبر جمهوری اسلامی از سوی شهروندان نقاط مختلف ایران مطرح شد.

در بسیاری از شعارها مسئول وضعیت فعلی کشور، متوجه شخص خامنه‌ای بوده و شهروندان به صراحت خواستار کناره‌گیری وی از قدرت هستند.

معترضان همچنین از خامنه‌ای با عنوان «ضحاک» نام می‌برند که اشاره‌ای به «ضحاک ماردوش» در شاهنامه است که برای اینکه گزندی از مارها به وی نرسد، مغز جوانان را خوراک آنها می‌کند.

محمد محمدی گلپایگانی در بخش دیگری از این مصاحبه مدعی شد که هزینه زندگی رهبر جمهوری اسلامی «تنها از محل هدایا و نذوراتی که مقلدین و علاقه‌مندان به شخص او تقدیم می‌کنند» تأمین می‌شود و از هیچ منبع دیگری استفاده‌ای نمی‌کند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که خبرگزاری رویترز روز ۲۰ آبان ۹۲ گزارشی تحقیقی را منتشر کرد که نشان می‌داد آیت‌الله خامنه‌ای از طریق سازمانی به نام «ستاد اجرایی فرمان حضرت امام»، «یک امپراتوری ۹۵ میلیارد دلاری را کنترل می‌کند.»

به نوشته رویترز، «این رقم چیزی حدود چهل درصد بیشتر از صادرات نفتی ایران در سال پیش از آن بود» و «حتی از ثروت اندوخته شاه سابق ایران هم پیشی می‌گیرد.»

رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی در پایان گفت‌و‌گوی روز دوشنبه خود گفت که «بسیاری از کارهای حضرت آقا به جهت برخی ملاحظات و اینکه نباید دشمن از آن اطلاع پیدا کند، از عموم پوشیده مانده است.»

XS
SM
MD
LG