لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۲۵

تهدید مقام‌های ایران به برگزاری مسابقات بدون تماشاچی در ورزشگاه‌ها


وزیر کشور: ممکن است شورای امنیت کشور تصمیم بگیرد برخی بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود
وزیر کشور: ممکن است شورای امنیت کشور تصمیم بگیرد برخی بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود

پس از طرح شعارهای ضد حکومتی در برخی از مسابقات فوتبال، وزیر کشور از احتمال برگزاری مسابقات بدون تماشاچی خبر داد و فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز تهدید کرد که این نیرو با «برهم‌زنندگان آرامش در ورزشگاه‌ها برخورد جدی و قاطع خواهد کرد».

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در مصاحبه با روزنامه ایران که روز سه‌شنبه ۲۰ مرداد، منتشر شد، با اشاره به شعارهای تماشاچیان در مسابقات اخیر فوتبال اعلام کرد که ممکن است برخی از بازی‌ها بدون تماشاچی برگزار شود.

آقای رحمانی فضلی اعلام کرد که شعارهای سرداده شده در برخی از این مسابقات با موضوعات مربوط به فوتبال « هماهنگی نداشت».

وی تهدید کرد که در صورت «تکرار این حوادث» ممکن است شورای امنیت کشور تصمیم بگیرد «برخی بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود».

وزیر کشور تاکید کرد:«اگر احساس کنیم گروه‌هایی وارد شده و انتظامات را دچار خدشه می‌کنند، این تصمیم را خواهیم گرفت».

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ، هم روز سه‌شنبه گفت که «افراد متخلف و کسانی که قصد برهم زدن آرامش مردم در ورزشگاه‌ها را دارند، شناسایی شدند و با آنها برخورد می‌شود».

وی همچنین خبر داد که فردی که در دیدار دو تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس تهران «چاقوکشی» کرده بود، «شناسایی» شده است.

آقای رحیمی به جزئیات آنچه که «برهم زدن آرامش در ورزشگاه‌ها» خواند، اشاره نکرد.

مقامات جمهوری اسلامی علاوه بر موضوعاتی چون درگیری افراد با یکدیگر، تجمع‌های اعتراضی را نیز «برهم زدن نظم عمومی» می‌خوانند.

همزمان با تجمع‌های اعتراضی مرداد ماه و در بازی‌های اخیر در اهواز، اصفهان و تهران، علاوه بر درگیری میان تماشاگران شعارهای ضدحکومتی نیز سر داده شد.

از جمله در بازی دو تیم تراکتورسازی تبریز و استقلال در ورزشگاه آزادی تهران در روز ۱۹ مرداد، گروهی از تماشاگران شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «رژیم صهیونیستی، همینه، همینه»، و «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» سردادند.

در این بازی همچنین درگیری فیزیکی هواداران دو تیم در بیرون از ورزشگاه باعث زخمی شدن چند تن از هواداران شد. چند هوادار نیز از سوی نیروهای یگان ویژه دستگیر شدند.

پیش از آن نیز جمعی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی تهران پس از پایان بازی تیم‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان در روز ۱۲ مرداد، هنگام خروج از تونل‌ها شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر داده بودند.

خبرگزاری ایلنا، روزنامه ایران، شبکه‌های اجتماعی و منابع خبری/ ا.م/ ر.ب
XS
SM
MD
LG