لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۰

بنیاد شهید «حملات سایبری» به سامانه‌های خود را تأیید کرد


بگروه هکری «بختک» مدعی شده که «تمام سیستم‌ها، اطلاعات و بکاپ‌های» ستاد مرکزی بنیاد شهید را حذف کرده است
بگروه هکری «بختک» مدعی شده که «تمام سیستم‌ها، اطلاعات و بکاپ‌های» ستاد مرکزی بنیاد شهید را حذف کرده است

«بنیاد شهید و امور ایثارگران» در پی حمله سایبری به سامانه‌های خود با انتشار بیانیه‌ای این مسئله را تأیید کرد.

رسانه‌های داخلی ایران روز شنبه، ۲۴ تیرماه، بیانیه بنیاد شهید را منتشر کردند که در آن آمده است: «طی روزهای گذشته سامانه‌های اینترنتی این بنیاد با حملات سایبری روبه‌رو شد که این حملات در همان دقایق اولیه مورد رصد کارشناسان فنی قرار گرفته و کنترل گردید.»

با وجود ادعای بنیاد شهید مبنی بر «رصد و کنترل» این حملات، وب‌سایت رسمی این بنیاد از دسترس خارج شده و تنها بر روی آن عکسی از صفحه اصلی روزهای گذشته این وب‌سایت، موجود است.

این بنیاد در بیانیه خود با اشاره به این موضوع نوشته که «سامانه‌های اطلاع‌رسانی و خدماتی پس از بررسی‌های دقیق و اطمینان از امنیت کامل» راه‌اندازی خواهند شد.

در روزهای اخیر گزارش‌هایی از «هک شدن سرورهای بنیاد شهید و امور ایثارگران» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

بر أساس این گزارش‌ها گروه هکری «بختک» با به عهده گرفتن مسئولیت این حملات مدعی شده که «تمام سیستم‌ها، اطلاعات و بکاپ‌های ستاد مرکزی را حذف کرده است».

این گروه پیش از این اعلام کرده بود که به دلیل «عدم رسیدگی به وضعیت خانواده‌های شهدا و ایثارگران و بالا کشیدن حق مردم»، اقدام به هک سامانه‌های این بنیاد کرده است.

در بیانیه بنیاد شهید و أمور ایثارگران آمده است که این حملات «همزمان با جابه‌جایی صورت گرفته در ساختمان ستاد مرکزی بنیاد» صورت گرفته است.

این بنیاد در بیانیه خود از رسانه‌ها خواسته که فقط «اخبار مربوط به این موضوع را از سوی مبادی رسمی بنیاد شهید و امور ایثارگران مخابره نمایند».

گروه هکری «بختک» پیش از این نیز به زیرساخت‌ها و سرور‌های «آستان قدس رضوی» حمله سایبری کرده بود.

با آغاز اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» تعداد حملات سایبری علیه نهادهای حکومتی در ایران افزایش محسوسی یافته است.

در یکی از آخرین موارد، گروه هکری «قیام تا سرنگونی» که گفته شده متعلق به سازمان مجاهدین خلق است، اسنادی محرمانه از دولت ایران را فاش کرد.

با استفاده از گزارش رسانه‌های داخلی و رادیو فردا؛ پ.م/س.ن
XS
SM
MD
LG