لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۹

دفاع چند امام جمعه از صادق لاریجانی در موضوع اتهام «جاسوسی» دخترش


احمد خاتمی مدعی شده که هزینه وب‌سایت آمدنیوز «توسط بهائیت تأمین می‌شود».
احمد خاتمی مدعی شده که هزینه وب‌سایت آمدنیوز «توسط بهائیت تأمین می‌شود».

یک روز پس از حمله شدید رئیس قوه قضائیه ایران به منتشرکنندگان گزارشی مبنی بر «دستگیری» دخترش به اتهام «جاسوسی»، امام جمعه تهران و تعدادی از امامان جمعه شهرهای دیگر انتشار این گزارش به سازمان‌های امنیتی غربی و بهائیان نسبت دادند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، احمد خاتمی امام جمعه تهران، در خطبه‌های روز ۱۴ مهر، گزارش‌های منتشر شده درباره خانواده رئیس قوه قضائیه را ناشی از به گفته او، ایستادن این قوه در «برابر فتنه‌گران» دانست.

او در این زمینه گفت: «من نام نمی‌برم اما مسئولان محترم شما که بحمدالله مقتدرید و این سایت‌های ضدانقلاب را می‌شناسید، با این سایت‌های ضدانقلاب قاطعانه برخورد کنید».

در همین حال محمدمهدی حسینی‌، امام جمعه کرج، نیز گفت که «چون قوه قضاییه در مسئله فتنه کوتاه نیامده به آن افترا می‌زنند».

رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکان او از اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با عنوان فتنه نام می‌برند.

وب‌سایت آمدنیوز روز ۹ مهرماه مدعی شده بود که پس از افشای پرونده «جاسوسی» زهرا لاریجانی، دختر صادق لاریجانی، برای سفارت بریتانیا در تهران، او با دستور مستقیم وحید حقانیان، از مقام‌های دفتر رهبر جمهوری اسلامی و توسط نیروهای «اطلاعات سپاه بازداشت شده است».

محمود علوی، وزیر اطلاعات دولت دوازدهم، روز سه‌شنبه ۱۱ مهر، این گزارش را تکذیب کرده و گفته بود که این وزارتخانه «هیچ‌گونه اثری از اقداماتی که حتی ظن جاسوسی در مورد آن وجود داشته باشد درباره هیچ‌یک از اعضای خانواده آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه مشاهده نکرده‌است».

یک روز بعد صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، در یک سخنرانی گفت که شایعات اخیر در مورد خانواده‌اش «ارزش پاسخگویی ندارد» و در عین حال به منتشرکنندگان این گزارش شدیداً حمله کرد.

در همان روز رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران مدعی شد که انتشار این گزارش توسط سازمان‌های امنیتی غربی و متحدان آنها در منطقه انجام شده‌است.

در این زمینه روز جمعه احمد خاتمی، در سخنان خود مدعی شد که هزینه وب‌سایت آمدنیوز «توسط بهائیت تأمین می‌شود».

در این زمینه ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد نیز در سخنان مشابهی گفت که «پشتوانه مالی این رسانه‌ها در آمریکا و انگلیس است و نباید به حرف‌های آنها اعتنا کرد».

در زمینه ارتباط احتمالی آمدنیوز با دیگر کشورها و گروه‌ها هیچ سند و یا شواهدی ارائه نشده است.

در عین حال مقام‌های جمهوری اسلامی در بسیاری از موارد رسانه‌های مخالفان حکومت را به ارتباط با سرویس‌های امنیتی غربی متهم می کنند اما تاکنون هیچ اسناد و شواهدی در این باره ارائه نکرده‌اند.

همچنین در حالی که بهائیان در فعالیت‌های سیاسی در جمهوری اسلامی حضوری ندارند، مقام‌های جمهوری اسلامی هر از چند گاهی بدون ارائه شواهد بسیاری از اتفاقات سیاسی را به بهائیان نسبت می‌دهند.

رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران اعلام می‌کنند که وب‌سایت آمدنیوز توسط روح‌الله زم، فرزند محمدعلی زم، معاون سازمان مناطق آزاد و از چهره‌های نزدیک به فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی اداره می‌شود. روح‌الله زم اما اعلام کرده که دیگر نقشی در اداره این وب‌سایت و کانال تلگرامی آن ندارد.

سازمان گزارشگران بدون مرز روز ۱۵ شهریور خبر داده بود که محمد میلاد زم، برادر روح‌الله زم، مؤسس وب‌سایت آمد نیوز از روز چهارم شهریور بازداشت شده‌است.

بر اساس این گزارش، پیش از این نیز دو خواهر و همسر یکی از خواهران آقای زم بازداشت شده و مدتی زندانی بودند.

XS
SM
MD
LG