لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۰

ویروس کرونا؛ شمار قربانیان در جهان از ۱۵۳ هزار نفر گذشت


یک راهبه در خیابان های سارایوو در بوسنی و هرزگوین.
یک راهبه در خیابان های سارایوو در بوسنی و هرزگوین.

براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز شمار قربانیان ویروس کرونا، کووید ۱۹، در سراسر جهان تا جمعه فروردین از ۱۵۳ هزار و ۱۷۰ نفر گذشت. تعداد جان باختگان در آمریکا نیز بیش از ۳۶ هزار نفر اعلام شده است.

در همین حال، مقامات شهر ووهان، کانون و منشا اولیه شیوع ویروس کرونا، آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به این ویروس را اصلاح کردند. روز جمعه یک هزار و ۲۹۰ نفر به شمار قربانیان این ویروس اضافه شد و شمار کل قربانیان سه هزار و ۸۶۹ نفر اعلام شد.

از آغاز شیوع ویروس کرونا شماری از کشورهای جهان از جمله آمریکا از روند مقابله با ویروس کرونا در چین انتقاد کرده و پکن را به مخفی کاری در خصوص نحوه همه گیر شدن این بیماری و همچنین شمار مرگ و میر متهم کرده‌اند.

آمریکا

براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۳۶ هزار و ۷۲۱ نفر گذشت. شمار مبتلایان قطعی به این ویروس در ایالت متحده ۶۹۲ هزار نفر اعلام شده است.

در همین حال، اندرو کومو، فرماندار نیویورک روز جمعه گفته است، شمار بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا در این ایالت کاهش یافته و به ۱۷ هزار و ۳۱۶ نفر رسیده است و نسبت به روزگذشته نزدیک به ۴۰۰ نفر کاهش داشته است.

فرماندار نیویورک همچنین می گوید، تعداد مرگ و میر روزانه بر اثر ویروس کرونا نیز افزایش یافته است و روز پنجشنبه ۶۳۰ نفر جان خود را از دست دادند.

مقام‌های ایالت نیوجرسی که در تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا پس از نیویورک قرار دارد، روز جمعه اعلام کردند ۳۲۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند. شمار جان باختگان در این ایالت سه هزار و ۸۴۰ نفر اعلام شده است.

ایتالیا

گزارش های حاکی است که شمار قربانیان ویروس کرونا ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است. روز جمعه ۵۷۵ نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که شمار قربانیان در روز گذشته ۵۲۵ نفر بود.

با این حال شمار مبتلایان جدید طی روز جمعه کاهش داشته و به سه هزار و ۴۹۳ رسیده است. شمار مبتلایان روز گذشته سه هزار و ۷۸۶ نفر بود.

سازمان حفاظت مدنی ایتالیا می گوید، شمار جانباختگان از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در این کشور در ۲۱ فوریه تا کنون ۲۲ هزار و ۷۴۵ نفر است. تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور هم ۱۷۲ هزار و ۴۳۴ نفر اعلام شده است.

شیوع کرونا در آلمان «تحت کنترل است»

ینس اسپان، وزیر بهداشت آلمان، روز جمعه اظهار داشت که با اقدامات انجام شده شیوع ویروس کرونا در این کشور «تحت کنترل» است.

وی اجرای به موقع مقررات فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه و همچنین انجام گسترده تست را اقدامات موثر در این زمینه اعلام کرده است.

ینس اسپان گفته است، طی پنج روز گذشته شمار مبتلایانی که بهبود یافته‌اند بیشتر از مبتلایان جدید بوده است.

سه هزار و ۸۶۸ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آلمان جان خود را از دست داده‌اند و شمار مبتلایان در این کشور بیش از ۱۳۴ هزار نفر اعلام شده است.

XS
SM
MD
LG