لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۰

شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از پنج هزار نفر گذشت


بیمارستانی در صوفیه در بلغارستان.
بیمارستانی در صوفیه در بلغارستان.

آمار سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که شمار قربانیان ابتلا به ویروس کرونا، کووید ۱۹، روز شنبه ۲۴ اسفند از مرز پنج هزار نفر گذشت.

آمار جمع آوری شده توسط دانشگاه جان هاپکینز آمریکا هم نشان می‌دهد که شمار قربانیان ویروس کرونا به پنج هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

طبق این آمار شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان بیش از ۱۴۰ هزار نفر است. همزمان کشورهای بیشتری اعلام کرده اند که برای نخستین بار موارد ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرده‌اند.

ونزوئلا روز جمعه از شناسایی نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داده است.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا با اشاره به شناسایی دو مورد ابتلا به ویروس کرونا نسبت به شیوع این بیماری در کشور هشدار داده است.

کلمبیا هم اعلام کرده است که مرزهای خود را با ونزوئلا بسته است. دولت کلمبیا همچنین ورود مسافران اروپایی و آسیایی این کشور را ممنوع کرده است.

وزارت بهداشت مکزیک هم شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را ۲۶ نفر اعلام کرده است.

جامائیکا روز جمعه به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا اعلام وضعیت اضطراری کرده است. آندرو هولنس، نخست وزیر این کشور از کوبا خواست ۱۰۰ پرستار به جامائیکا اعزام کند.

آژانس حمایت مدنی ایتالیا روز جمعه اعلام كرد كه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۰ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌ا‌ند. به این ترتیب، شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا به یک هزار و ۲۶۶ نفر رسید.

به گزارش رویترز همچنین شمار افراد مبتلا به این ویروس در ایتالیا نسبت به روزگذشته رشدی ۱۷ درصدی داشته و شمار مبتلایان به ۱۷ هزار ۶۶۰ نفر رسید.

این آژانس اضافه کرده است، بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

دولت ایتالیا برای کنترل بحران رفت‌وآمد مردم در سراسر کشور مگر برای کار و موارد اضطراری، تمامی اجتماعات و همین‌طور مسابقات ورزشی را ممنوع کرده است.

کل این کشور هم اکنون در قرنطینه به سر می‌برد.

در همین حال٬ وزارت دفاع آمریکا هم جمعه اعلام کرد کلیه جابه جایی داخل این کشور را به حالت تعلیق در می آورد. قرار است این مقررات منع تردد از روز دوشنبه تا ۱۱ ماه مه اجرا شود.

وزارت دفاع اعلام کرده است فقط موارد اضطراری شامل این مقررات نخواهند بود.

XS
SM
MD
LG