لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۳
Radio Farda -- Special Graphic for weekly program "Daricheh" دریچه
Radio Farda -- Special Graphic for weekly program "Daricheh" دریچه

دریچه خردادماه ۱۴۰۰

تازه‌ترین رویدادهای حقوق بشری ایران در خرداد ۱۴۰۰ را هر روز در اینجا دنبال کنید.

۱۲:۱۸ ۳.۳.۱۴۰۰

تایید حکم زندان پیمان فرهنگیان٬ شاعر و فعال کارگری

شعبه ۱۸ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان پیمان فرهنگیان٬ شاعر و فعال کارگری را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد که هفت سال آن تعلیقی است و سه سال آن قابل اجرا خواهد بود.

او در دادگاه بدوی به ۳۸ سال زندان محکوم شده بود.

در پرونده این فعال کارگری اتهام‌هایی متعدد همچون «تبلیغ علیه نظام»٬ «توهین به مقدسات»٬ «توهین به بنیانگذار و رهبر جمهوری اسلامی» مطرح شده که یکی از مصادیق آن تشکیل یک گروه تلگرامی است.

پیمان فرهنگیان خردادماه ۹۹ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و تیرماه همان سال با وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی از زندان لاهیجان آزاد شد.

۱۴:۴۵ ۱.۳.۱۴۰۰

مجله هفتگی دریچه

وزارت خارجه آمریکا حدود ۱۰ روز پیش با انتشار گزارش سالانه خود درباره «وضعیت آزادی‌های مذهبی در جهان طی سال ۲۰۲۰» از وضعیت اقلیت‌های مذهبی در برخی کشورها از جمله ایران انتقاد کرد.

آنتونی بلینکن٬ وزیر خارجه آمریکا٬ در مراسم رونمایی از این گزارش سالانه گفت که حکومت ایران همچنان به ارعاب، آزار و بازداشت اعضای اقلیت‌های مذهبی از جمله بهائیان، مسیحیان، یهودیان، مسلمانان سنی و دراویش ادامه می‌دهد.

گزارش‌های منتشرشده توسط مدافعان حقوق بشر و اظهارات شماری از پیروان سایر مذاهب در ایران هم نشان می‌دهد که دستگاه‌های امنیتی و قضایی طی سال‌ ۲۰۲۰ همانند سال‌های قبل از آن شماری از بهاییان٬ مسیحیان٬ دراویش و شهروندان اهل سنت را بازداشت کردند و محکوم به شلاق٬ زندان و تبعید.

و در ادامه برنامه دریچه این هفته:

۱۳:۵۱ ۱.۳.۱۴۰۰

برای دسترسی به اخبار و رویدادهای حقوق بشر در اردیبهشت ماه، دریچه اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را دنبال کنید.

XS
SM
MD
LG