لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۱

دادستانی اوکراین از کشف بیش از «۱۲۰۰ جسد» در اطراف کی‌یف در روز یکشنبه خبر داد


مناطقی که اجساد در آن‌ها کشف شده است تا هفته پیش در کنترل قوای نظامی روسیه بود.
مناطقی که اجساد در آن‌ها کشف شده است تا هفته پیش در کنترل قوای نظامی روسیه بود.

دادستان کل اوکراین می‌گوید می‌گوید تنها در روز یکشنبه ۲۱ فروردین، هزار و ۲۲۲ جسد در اطراف کی‌یف کشف شد.

این مناطق تا هفته پیش در کنترل قوای نظامی روسیه بود اما با خروج آن‌ها، فرصت برای تحقیقات در مورد تعداد قربانیان فراهم شد.

هفته گذشته اجساد ۴۱۰ نفر از افراد ساکن در شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف کشف شد که برخی از آن‌ها به‌صورت دسته‌جمعی دفن شده بودند.

اتحادیه اروپا، آمریکا و متحدان آ‌ن‌ها در واکنش به حوادث بوچا، تحریم‌های بیشتری علیه روسیه وضع کردند و مجمع عمومی سازمان ملل نیز عضویت روسیه در شورای حقوق بشر را معلق کرد.

ایرینا وندیکتوا، دادستان کل اوکراین، به شبکه اسکای‌نیوز بریتانیا گفت: در صبح روز یکشنبه ما موفق به کشف هزار و ۲۲۲ جسد در مناطق اطراف کی‌یف شدیم.

روسیه منکر کشتار مردم عادی در اوکراین است، در حالی که گزارش‌های متعددی از حملات موشکی نظامیان این کشور به مناطق مسکونی و پناهگاه‌های مردمی منتشر شده است.

روسیه همچنین اخیرا ایستگاه قطار شهر کراماتورسک در شرق اوکراین را که در حال تخلیه ساکنان این شهر جنگ‌زده بود، هدف حملات موشکی قرار داد و بیش از ۵۰ نفر کشته شدند.

خانم وندیکتووا می‌گوید «شواهد کاملی» در رابطه با ارتکاب جنایت جنگی توسط ارتش روسیه در حمله موشکی به ایستگاه قطار کراماتورسک در دست است.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری فرانسه و رادیو فردا/د.خ/ک.ر
XS
SM
MD
LG