لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۲

همه نامزدهای دمکراتی که وارد گود انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شده‌اند


انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ برگزار می‌شود.
انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ برگزار می‌شود.

سیاستمداران حزب دمکرات آمریکا که می‌خواهند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ کاخ سفید را از دونالد ترامپ پس بگیرند برای آغاز کارزار تبلیغاتی و انتخاباتی صف کشیده و آماده می‌شوند.

این نامزدها که امسال تعداد آنها قابل توجه است و حداقل شش سناتور در میان آنهاست برای کسب نامزدی نهایی حزب دمکرات و ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری در برابر دونالد ترامپ که به احتمال بسیار قوی نامزد حزب جمهوری‌خواه خواهد بود با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

این افراد ترکیب بسیار متنوعی هستند، برخی از هم اکنون کارزار تبلیغاتی و جمع‌آوری کمک مالی را آغاز کرده و برخی دیگر مشغول سازماندهی کمیته‌هایی هستند که این وظایف را به عهده خواهد گرفت.

کوری بوکر: ۴۹ ساله، دو دوره سناتور نیوجرسی و شهردار سابق نیووارک بوده و در مخالفت با انتصاب برت کاوانا، گزینه دونالد ترامپ برای دیوان عالی به شهرت رسید. او نامزدی خود را روز اول فوریه، اولین روز «ماه تاریخ سیاهپوستان» اعلام کرد. او با اشاره به تاثیرات تبعیض نژادی بر خانواده‌اش گفت روی ایجاد اشتغال و اصلاح نظام دادگستری و قضایی تمرکز خواهد کرد.

پیت بوتیجنج: ۳۷ ساله شهردار ساوت بند در ایالت ایندیاناست و روز ۲۳ ژانویه کارزار انتخاباتی خود را به عنوان اولین نامزد ریاست‌جمهوری که علنا همجنسگراست آغاز کرد. او خواستار رهبری سیاسی جدیدی است که بتواند برای مشکلات کشور راه حل‌های نوینی پیدا کند. وی در مقابل تردیدها در مورد تجربه سیاسی و حکومتی بر موفقیت اقتصادی شهری که شهردار آنجاست، تاکید کرد.

جولیان کاسترو: ۴۴ ساله است و در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما، وزیر مسکن و توسعه شهری بود. او روز ۱۲ ژانویه در زادگاهش در شهر سن آنتونیو در ایالت تگزاس که دوره‌ای شهردار آن بوده نامزدی خود را اعلام کرد. جولیان کاسترو، نوه یک مهاجر مکزیکی، تاکنون تنها لاتین تباری است که در این رقابت نامزد شده است. او با اشاره به تاریخچه خانواده خود از سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ انتقاد کرده است.

نامزد اصلی حزب دمکرات باید وارد رقابت با دونالد ترامپ شود که کاندیدای حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ است.
نامزد اصلی حزب دمکرات باید وارد رقابت با دونالد ترامپ شود که کاندیدای حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ است.

جان دیلینی: ۵۵ ساله و عضو سابق مجلس نمایندگان از مریلند و اولین دمکراتی است که نامزدی خود را برای این رقابت (ژوئیه ۲۰۱۷) اعلام کرد. او کارزار تبلیغاتی خود را اساسا در ایالت آیووا متمرکز کرده است که محل آغاز رسمی رقابت نامزدها در فوریه ۲۰۲۰ خواهد بود. او بارها به این ایالت سفر کرده و از ۹۹ ناحیه آن دیدار کرده است.

تولسی گابارد: ۳۷ ساله و اولین عضو هندی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکاست که روز ۱۱ ژانویه نامزدی خود را اعلام کرد. کارزار تبلیغاتی او به سرعت تحت‌الشعاع مخالفت‌های فعال و علنی او با حقوق همجنسگرایان قرار گرفت و نماینده هاوایی در مجلس نمایندگان مجبور به عذرخواهی شد. او گفت: «در گذشته نظرات و اعتقاداتی داشتم که اشتباه بود».

کریستین جیلیبرند: ۵۲ ساله، سناتور نیویورک و یکی از رهبران صریح جنبش موسوم به «من-هم» علیه آزار و تجاوز جنسی است. او نامزدی خود را روز ۱۵ ژانویه در یک شو تلویزیونی اعلام کرد. او در سفری به ایالت آیووا بر گذشته خود به عنوان فرزند خانواده‌ای کشاورز در ایالت نیویورک تاکید کرد و قابلیت خود برای جلب آرا محافظه‌کاران ساکن مناطق غیرشهری را به خوبی نشان داد.

کامالا هریس: ۵۴ ساله و برای اولین بار از ایالت کالیفرنیا وارد مجلس سنا شده است. او نامزدی خود را در سالگرد مرگ مارتین لوترکینگ که تعطیل رسمی است، اعلام کرد. او فرزند مهاجرانی از جامائیکا و هند است و ورودش به رقابت نامزدهای دمکرات که تعداد قابل توجهی از آنان زن هستند بسیار مشهود و تاثیرگذار بوده است. گزارش می‌شود که کارزار انتخاباتی او در همان ۲۴ ساعت اول از طریق اینترنت حدود ۱.۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرد و یکی از سخنرانی‌های او که از طریق شبکه خبری سی‌ان‌ان پخش شد بیشترین تعداد تماشاچی را به خود جلب کرد.

جان هیکنلوپر: ۶۷ ساله و فرماندار سابق کلرادو است و خود را به عنوان میانه‌رو و دارای سوابق اداری و اقتصادی طولانی معرفی کرده است. در دو دوره‌ای که فرماندار کلرادو بود اقتصاد این ایالت رونق گرفت، شبکه خدمات پزشکی عمومی گسترش یافت، قوانینی هم در مورد کنترل مالکیت و حمل اسلحه تصویب و ماریجوانا قانونی شد. او یکی از دو فرمانداری است که در این رقابت شرکت کرده‌اند و تاکنون حاضر نشده که از شرکت‌های تجاری و اقتصادی برای کارزار خود کمک مالی دریافت کند.

جی اینسلی: ۶۸ ساله و فرماندار ایالت واشینگتن، روز اول مارس با وعده تاکید ویژه بر تغییرات جوی زمین شرکت در این رقابت را اعلام کرد. حفاظت از محیط زیست یکی از سیاست‌های اصلی دوران فرمانداری او بوده، اجرای مجازات مرگ لغو شده و با اجرای کامل قانون موسوم به خدمات پزشکی مقرون به صرفه (که در دوران باراک اوباما تصویب شد) شبکه خدمات پزشکی برای لایه‌های فقیر را گسترش داده است. او قبل از انتخاب شدن به مقام فرمانداری در سال ۲۰۱۲ پانزده سال عضو کنگره آمریکا بود.

ایمی کلوبوچار: ۵۸ ساله و برای سه دوره سناتور ایالت مینه‌سوتا بوده است. او به خاطر مشاجره لفظی با برت کاوانا، گزینه دونالد ترامپ برای دیوان عالی در جلسات بررسی صلاحیت او در مجلس سنا مورد توجه قرار گرفت. او اولین سیاستمدار میانه‌رو حزب دمکرات تلقی می‌شود که به جمع نامزدان رقابت با دونالد ترامپ پیوستند. خبرهای منتشر شده حاکی است که کارمندان دفتر او در مجلس سنا موظف هستند وظایف دون‌پایه انجام دهند و در نتیجه ممکن است جلب سیاستگذاران و کارشناسان عالی‌رتبه به کارزار او دشوار شود.

برنی سندرز: ۷۷ ساله، سناتور ورمونت و رقیب هیلاری کلینتون در انتخاب نامزد حزب دمکرات برای ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ بود. در کارزار آن سال آقای سندرز با طرح برنامه‌هایی مثل تحصیلات عالی رایگان، حداقل دستمز ۱۵ دلاری و خدمات درمانی برای همگان توانست حمایت بسیای از رای‌دهندگان جوان و پیشرو را جلب کند. او در کارزار تبلیغاتی امسال از همان برنامه‌ها دفاع می‌کند و گزارش شده که در اولین هفته از آغاز کارزارش توانسته است بیش از ۱۰ میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کند.

الیزابت وارن: ۶۹ ساله و سناتور ایالت ماساچوست، یکی از رهبران جناح لیبرال حزب دمکرات و از منتقدان سرسخت مراکز مالی آمریکا (وال استریت) و از افراد بسیار موثر در تاسیس نهاد حمایت از مصرف کنندگان است. او نامزدی خود در این رقابت‌ها را با انتشار ویدئویی در شب سال نو اعلام کرد. در سفرها و سخنرانی‌های خود در ایالت‌هایی نظیر آیووا و نیوهمپشایر که محل اولین رقابت‌های رسمی است بر برنامه‌های اقتصادی پوپولیستی و مبارزه با نظام اقتصادی که به نفع ثروتمندان است، تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز/ ش.ر/ ک.ر
XS
SM
MD
LG