لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۰

ژرار دوپاردیو به تجاوز جنسی متهم شد


ژرار دوپاردیو، هنرپیشه سرشناس فرانسوی به تجاوز جنسی به یک زن جوان هنرپیشه و کمدین متهم شد. دوپاردیو این اتهام را رد کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های رسمی گزارش کرده، این زن هنرپیشه روز دوشنبه هفته جاری ابتدا شکایت خود را در شهری در جنوب فرانسه مطرح کرده و پلیس در روز چهارشنبه پرونده را به پاریس ارجاع داده است.

این زن ۲۲ ساله که هنرپیشه، کمدین و رقصنده نیز است، در گفت‌و‌گو با پلیس مدعی شده که در منزل دوپاردیو در پاریس، در روزهای هفتم و سیزدهم اوت مورد تجاوز این هنرپیشه سرشناس ۶۹ ساله قرار گرفته است.

منبعی که این اطلاعات را در اختیار رسانه‌ها قرار داده، از آن رو که اجازه نداشته جزئیات این پرونده را علنی کند، ترجیح داده که ناشناس بماند.

وکیل آقای دوپاردیو اعلام کرده که موکل وی به شدت ارتکاب «تجاوز و تعرض جنسی» را رد می‌کند.

ژرار دوپاردیو از شناخته‌ترین هنرپیشه‌های فرانسه و جهان است که جوایز متعدد جهانی کسب کرده و یکی از ماندگارترین بازی‌های وی در نقش کریستف کلمب در فیلم «فتح بهشت» ریدلی اسکات است.

این هنرپیشه چند سال پیش در اعتراض به اعمال مالیات ۷۵ درصدی بر مالیات‌ها فرانسه را ترک کرد و در حال حاضر ساکن بلژیک است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز به وی شهروندی افتخاری روسیه را اعطا کرده است.

این برای نخستین‌بار نیست که اتهام تجاوز و تعرض جنسی به بازیگران و دست‌اندرکاران سرشناس سینما مطرح می‌شود.

هاروی واینستین، از بنیانگذاران شرکت فیلم‌سازی «میراماکس» هم از سوی بیش از ۷۰ زن به «رفتار ناشایست جنسی» متهم شده است که برخی از این موارد مربوط به دهه‌ها پیش است.

اتهامات وارد شده به آقای واینستین یکی از عوامل اصلی شکل‌گیری هشتگ «#من هم» بوده که در جریان آن صدها زن، مردان پرقدرت در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و هنر و سرگرمی را به رفتار ناشایست و آزار جنسی متهم کردند.

از جمله بازیگران هالیوودی که واینستین را به رفتار ناشایست جنسی متهم کرده‌اند می‌توان به سلما هایک و اِما تورمن اشاره کرد.

اعضای هیات مدیره شرکتی که واینستین از سهامداران اصلی آن بود او را اخراج کرد و آکادمی علوم سینمایی آمریکا نیز به عضویت او در این آکادمی پایان داد.

این در حالی است که در سال‌های قبل از این رسوایی، فیلم‌هایی که آقای واینستین آنها را تهیه کرده بود جوایز اسکار زیادی دریافت کرده بودند.

منابع: آسوشیتدپرس و رادیو فردا؛ ب.ب/س.ن
XS
SM
MD
LG