لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۶

سپاه امام رضا می‌گوید عامل پخش شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» را دستگیر کرده است


نمایی از بازار رضا مشهد
نمایی از بازار رضا مشهد

سپاه امام رضا استان خراسان می‌گوید عامل پخش صوتی حاوی «محتوای سخیف و هنجارشکنانه» علیه مسئولان جمهوری اسلامی را دستگیر کرده است.

در اطلاعیه روز یکشنبه، اول اسفند، سپاه امام رضا که خبرگزاری ایرنا آن را بازتاب داده است، آمده که این فرد از «عوامل» سازمان مجاهدین خلق بوده و به ادعای آن، در نتیجه «اقدامات دقیق و پیچیده اطلاعاتی» سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شده است.

بر اساس ویدئویی که به‌دست رادیو فردا رسیده بود، سیستم صوتی بازار رضا مشهد شامگاه ۲۰ بهمن هک شد و از بلندگوی این بازار شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» پخش شد.

کاسبان و مغازه‌داران این بازار گفته بودند که این شعارها برای مدتی طولانی شنیده می‌شد.

همان زمان، سازمان مجاهدین خلق با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این اقدام کار «کانون‌های شورشی» بوده است.

در این اطلاعیه آمده بود که «شب ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ همزمان با سالگرد انقلاب ضد سلطنتی ۱۳۵۷»، در بازار رضا مشهد شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای، درود بر رجوی»، «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر» و «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمينی، درود بر مجاهد» و ترانه سرود «برپا‌خیز از جا کن بنای کاخ دشمن» توسط «کانون‌های شورشی» به‌صورت كر دسته‌جمعی پخش شد.

سپاه امام رضا استان خراسان در اطلاعیه خود گفته است که «بنا بر مستندات کشف شده از محل اختفای نامبرده، این فرد در صدد انجام اقدامات ضد امنیتی و هنجارشکنانه دیگری نیز بود که در تور اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان سازمان اطلاعات سپاه امام رضا گرفتار آمد».

در این اطلاعیه ادعا شده که برادر فرد دستگیر شده از اعضای سازمان مجاهدین خلق بوده است که در عملیات مرصاد (فروغ جاویدان) کشته شده بود.

در ماه‌های اخیر هک‌های زیادی در ایران صورت گرفته است، از جمله در شبکه‌های رادیو و تلویزیونی و زندان‌های ایران.

روز هفتم بهمن، چند شبکه تلویزیونی ایران از جمله شبکه‌های یک، قرآن، پیام و جوان به مدت ۱۰ ثانیه هک شدند و تصاویری از مریم رجوی و مسعود رجوی از رهبران سازمان مجاهدین خلق و تصویری از رهبر جمهوری اسلامی با ضربدر قرمز که روی آن شعار «مرگ بر خامنه‌ای، درود بر رجوی» دیده می‌شد، پخش شد.

تلوبیون، پلتفرم پخش زنده و آرشیو شبکه‌های رادیو و تلویزیون حکومتی جمهوری اسلامی، نیز روز ۱۲ بهمن از سوی گروه سایبری «عدالت علی» هک شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا و سایت رادیو فردا/ک.ر
XS
SM
MD
LG