لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۰

یک گل و یک اخراجی؛ صعود سخت استقلال در مسجدسلیمان


در دیدار عقب افتاده از جام حذفی فوتبال ایران، استقلال تهران با برتری یک بر صفر مقابل نفت مسجدسلیمان راهی دور بعد شد.

استقلال که در ده بازی آخرش فقط یک برد به دست آورده بود، این بار هم در وقت قانونی به تساوی بدون گل رسید اما در وقت اضافه توانست کار را تمام کند تا بازی به ضربات پنالتی نکشد.

جالب اینکه استقلال باید در مسجدسلیمان بماند تا چهار روز دیگر و این بار در دیدار عقب مانده از رقابت‌های لیگ برتر، بار دیگر مقابل نفتی‌ها به میدان برود.

مسجدسلیمانی‌ها بازیکنان مطرح کم تعدادی چون موسی کولیبالی، همچنین دو یار سابق استقلال یعنی اسماعیل شریفات و میلاد میداوودی را در اختیار داشتند.

تیم پر مهره استقلال با مهدی رحمتی، پژمان منتظری، وریا غفوری، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، روزبه چشمی، جابر انصاری، الله‌یار صیادمنش، فرشید اسماعیلی و الحاجی گرو به میدان آمد.

مهدی قائدی، فرشید باقری، روح‌الله باقری و مرتضی تبریزی هم یاران تعویضی استقلال بودند.

در این بین، قائدی که تازه به زمین رفته بود، مجدداً تعویض شد. شفر در این باره گفت پس از گلزنی، چون بازیکن قد بلند می‌خواستم مجبور شدم قائدی را دوباره بیرون بیاورم.

در صد و نهمین دقیقه وریا غفوری پس از مشاجره‌ کوتاهی که با داور داشت، با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شد.

این بازیکن کلیدی آبی پوشان، دیدار حساس تیمش مقابل سایپا را در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از دست داد. سایپا با غلبه بر سردار بوکان به این مرحله راه یافته است.

استقلال شروعی طوفانی داشت و به نظر می‌‌آمد هر لحظه به گل برسد اما حبیب فرعباسی دروازه‌بان بیست ساله نفت، بارها ناجی تیمش شد.

در طرف مقابل نیز جانفزا، حکیم نصاری و شریفات موقعیت‌ها را در برابر درخشش مهدی رحمتی از دست دادند.

استقلال وقت‌های اضافه را نیز بهتر از حریف خود آغاز کرد و روح‌الله باقری با گلی که به ثمر رساند، شفر و تیمش را دست کم برای چهار روز دیگر از بحران دور کرد.
پاسکاری زیبای وریا غفوری، فرشید اسماعیلی در نهایت با ضربه تمام کننده باقری به تور چسبید.

وینفرد شفر در نشست خبری گفت باید در بیست دقیقه اول، بازی را تمام می‌کردیم اما چند موقعیت خوب را از دست دادیم. فرشید اسماعیلی بهترین بازیکن زمین بود. ما بازیکنان جدیدی از تیم‌های کوچکتر به خدمت گرفته‌ایم و شرایط آسان نیست اما در ادامه بازی‌ها، بهتر از سطح فصل قبل خواهیم شد.

سرمربی استقلال با انتقاد از یاران جدا شده تیمش گفت: تیام سنگالی در عجمان فقط یک گل زده و در آخرین بازی هم شکسته‌ خورده‌اند. تیم امید ابراهیمی شکست‌های زیادی داشته و سرور جباروف هنوز در تیمش بازی نکرده.

XS
SM
MD
LG