لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۹

استقلال با غلبه بر شاگردان علی دایی به صدر جدول نزدیک‌تر شد


از هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال در دیداری جذاب و پر موقعیت، سایپا را دو بر یک شکست داد.

استقلال با این پیروزی به صدر جدول نزدیک‌تر شد. شاگردان شفر حالا با چهارده امتیاز در رده پنجم قرار دارند. پدیده مشهد با بیست امتیاز صدرنشین است.

در دیدارهای هفته هشتم، استقلال در برابر پرسپولیس و سایپا مقابل نساجی به تساوی رسیده بودند.

بازی استقلال مقابل شاگردان علی دایی در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد و سایپا خیلی زود به گل رسید.

علی دشتی در ششمین دقیقه یکی از زیباترین گل‌های لیگ را زد. او با حرکتی دیدنی دانشگر و کریمی را از پیش رو برداشت و با شلیک سنگین، توپ را به زیر سقف دروازه استقلال کوبید.

استقلال حملات دامنه‌داری را تدارک دید تا گل خورده را جبران کند و در همان نیمه نخست توانست گل مساوی را بزند.

محمد دانشگر مدافع پیش تاخته این تیم موفق شد در دهانه دروازه، محمدامین منادی را تسلیم کند.

در نیمه اول استقلالی‌ها سه بار تیرک دروازه سایپا را لرزاندند. دو تیم، این نیمه را با تساوی به رختکن رفتند.

در نیمه دوم نیز هر دو تیم موقعیت‌هایی داشتند اما در هشتاد و یکمین دقیقه، این استقلال بود که توانست از شکست، پیروزی بسازد.

صیادمنش هجده ساله که روز خوبی را سپری کرده بود، برای تیمش پنالتی گرفت تا وریا غفوری برخلاف حرکت سنگربان سایپا توپ را وارد دروازه کند.

در ترکیب استقلال حسین حسینی که هفته گذشته اعلام جدایی کرده و سپس پشیمان شده بود، برای اولین بار در این فصل درون دروازه ایستاد.

پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، وریا غفوری، محمد دانشگر، علی کریمی، فرشید باقری، طارق همام، مهدی قائدی، مرتضی تبریزی و الله‌یار صیادمنش سایر بازیکنان آغازگر استقلال بودند.

صیادمنش بعد از اعلام پنالتی دچار مصدومیت شد تا زمین را ترک کند و جای خودش را به الحاجی گرو بدهد.

سایپا در نود و سومین دقیقه فرصت تساوی داشت و صاحب موقعیتی خطرناک شد اما حسین حسینی با مهار تماشایی‌اش از تقسیم امتیازات جلوگیری کرد.

علی دایی در نشست خبری گفت: گل مساوی را بر اثر اشتباه بچه گانه دریافت کردیم. بعد از گل اول، داوری تغییر کرد و چند صحنه از کارت زرد دادن به آنها گذشت تا استقلال راحت بازی کند. همام باید اخراج می‌شد.

سرمربی سایپا تاکید کرد: «وقتی داور پنالتی گرفت. داور چهارم به من گفت که داور می‌گوید هند شده. بعد از بازی با هماهنگی با ناظر داوری حرف خود را عوض کردند و گفتند خطا رخ داده. وجدان بزرگترین محکمه برای همه ما است.»

بیژن طاهری مربی استقلال هم به خبرنگاران گفت: جوانان ما هفته به هفته بهتر می‌شوند. صیادمنش خیلی جوان است و ما هر روز بعد از تمرین روی ضربات آخر کار می‌کنیم. مطمئن باشید استقلال در آینده صاحب یک مهاجم تمام عیار می شود.

طاهری درباره مصدومان استقلال گفت: «فرشید اسماعیلی فیزیوتراپی می‌کند و خسرو حیدری مصدوم است. روزبه چشمی نیز بازی با بولیوی مصدوم بود. شدت مصدومیت صیادمنش نیز پس از آزمایش مشخص می‌شود.»

در دیگر دیدارهای این هفته که تاکنون به پایان رسیده، روز پنجشنبه پدیده صدرنشین مقابل فولاد خوزستان با دو گل پیروز شد.

از بازی‌های شنبه، ماشین سازی تبریز و نفت مسجدسلیمان به تساوی یک بر یک دست یافتند. بازی سپیدرود رشت هم با ذوب آهن اصفهان بدون گل به پایان رسید.

XS
SM
MD
LG