لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۷

قطع مچ یک دانش‌آموز در پی انفجار در دبیرستانی دخترانه در کوهدشت لرستان


یکی از مجروحان حادثه که مچ دستش در این انفجار قطع شده به بیمارستان شهدای عشایر در خرم‌آباد منتقل شده است.
یکی از مجروحان حادثه که مچ دستش در این انفجار قطع شده به بیمارستان شهدای عشایر در خرم‌آباد منتقل شده است.

انفجار یک ماده منفجره در یک مدرسه دخترانه در شهر کوهدشت در استان لرستان، باعث قطع مچ دست یک دانش‌آموز ۱۶ ساله و مجروح شدن دو دانش آموز دیگر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان گفته است که در این حادثه مچ دست یک دختر ۱۶ ساله به نام فاطمه رضایی قطع شده و دو دانش‌آموز دیگر به نام کبری ابوالوفایی و پریسا طاهری به صورت«سطحی» مجروح شدند.

گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حاکی است که دو تن از مصدمان این حادثه به بیمارستان امام خمینی کوهدشت اعزام شده‌اند، اما دانش‌آموزش که دچار قطع دست شده به دلیل شدت جراحات به بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد منتقل شده است.

در همین حال دو تن از دانش‌آموزان این مدرسه به خبرگزاری فارس گفته‌اند که «صبح امروز به همراه معلم و دو دانش‌آموز دیگر در اتاق مشاوره بودیم که معلم گفت چند برگ به صفحه برد بچسبانید و آن را درست کنید».

به گفته این دانش‌آموزان، در همین حین یکی از دانش‌آموزان که چکش در دست داشت «شیئی از روی زمین برداشت و ضربه‌ای به آن وارد کرد» که در پی آن انفجار رخ داد.

از ترقه دست‌ساز تا چاشنی عمل نکرده

در مورد ماهیت این حادثه برخی گزارش‌های اولیه حاکی است که ماده منفجر شده یک «ترقه دست‌ساز» بوده اما بعدتر عنوان شد که این شیء منفجر شده احتمالاً یک «چاشنی عمل نکرده» بوده است.

در این زمینه در حالی که ایسنا به نقل از فرماندار کوهدشت نوشت که «انفجار یک ترقه دست‌ساز» سبب این حادثه بوده، باشگاه خبرنگاران جوان از قول همین مقام محلی نوشت که «علت وقوع حادثه ضربه زدن به یک چاشنی عمل نکرده بوده است».

فرماندار کوهدشت وعده داده که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی با بررسی دلیل این حادثه، نتایج را به زودی اعلام خواهند کرد.

در سال‌های گذشته نیز بر اثر حوادث در مدارس ایران تعدادی از دانش‌آموزان کشته و مجروح شده‌اند.

از جمله در جریان آتش‌سوزی نیمه آذر سال ۹۱ دبستان «انقلاب اسلامی» در روستای شین‌آباد پیرانشهر، ۲۸ دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدند که دو تن از دانش آموزان به اسامی سیران یگانه و سارینا رسول‌زاده بر اثر شدت سوختگی جان خود را از دست دادند.

مقام‌های جمهوری اسلامی وعده داده بودند که این دانش آموزان درمان خواهند شد اما با گذشت بیش از پنج سال گزارش‌هایی درباره عمل نشدن به این وعده منتشر شده است.

با استفاده از گزارش‌های تسنیم، ایسنا، و باشگاه خبرنگاران جوان؛ ا.م./م.ا.
XS
SM
MD
LG