لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۱

توافق جامع هسته‌ای حاصل شد

ایران و شش قدرت جهانی روز سه‌شنبه به توافق نهایی هسته‌ای رسیدند. آخرین تحولات مربوط به این توافق را می‌توانید در این صفحه بخوانید.

«یک دیپلمات بلندپایه غربی» به خبرگزاری روسی ایتارتاس گفت که در روز سه‌شنبه «چهار یا پنج» موضوع مورد اختلاف هنوز در مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ باقی‌مانده است که حل و فصل دو مورد از آن «هم‌چنان دشوار است.»

توئیتی از هانا کاویانی، خبرنگار اعزامی رادیو فردا به وین: ازسرگیری مذاکرات شش قدرت جهانی بدون حضور ایران

مجيد تخت روانچی،معاون وزیر خارجه ایران، در مصاحبه ای با شماره روز سه شنبه، ۱۶ تير، روزنامه شرق گفت:« البته از ديد بعضی از کشورهايی که ما با آنها مذاکره می‌ کنيم، شايد به صورت رسمی يا غيررسمی، ...ضرب ‌الاجلی وجود داشته باشد، ولی ما چنين ضرب الاجلی نداريم.»

گزارش هانا کاویانی از وین

وزیرانی که به وین آمده‌اند، بتدریج به هتل کوبورگ می‌آیند تا نشستی دیگر را با تیم مذاکره‌کننده ایران برای تکمیل متن توافق آغاز کنند.

خبرگزاری صداوسیما می‌گوید که «یک منبع آگاه» در هیئت دیپلماتیک روسیه در مذاکرات هسته‌ای در وین از توقف موقتی در مذاکرات وزیران امور خارجه شش قدرت جهانی در وین خبر داد.

خبرگزاری اینترفکس: روسیه انتظار دارد که رئیس‌جمهوری ایران در هر صورت برای شرکت در اجلاس سران گروه اقتصادی «بریکس» و سازمان همکاری شانگهای به اوفا در روسیه برود، چه نتیجه مذاکره وین مثبت باشد چه منفی.

اینترفکس: آنتون کوبیاکوف، مشاور رئیس جمهوری روسیه می‌گوید که پس از رفع تحریم‌های سازمان ملل، ایران می‌تواند به عضویت سازمان همکاری شانگهای درآید. وی تأکید کرد که درخواست عضویت ایران در دست بررسی است.

توئیتی از وزارت خارجه آلمان: پنکه در گرماگرم مذاکرات شامگاه دوشنبه:

نشست وزیران خارجه ۱+۵ در وین:

بیشتر

XS
SM
MD
LG