لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۳

«روزانه صد نفر در ایران» در اثر تصادفات جاده‌ای معلول می‌شوند


روزانه پنجاه نفر در ایران در اثر تصادفات جاده‌ای می‌میرند
روزانه پنجاه نفر در ایران در اثر تصادفات جاده‌ای می‌میرند

مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران، می‌گوید که در اثر تصادفات جاده‌ای روزانه صد نفر به تعداد معلولان در سراسر کشور اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، آقای حبیبی در مراسم آغازین کمپین ملی «نه به تصادفات جاده‌ای» اعلام کرد که علاوه بر این آمار، روزانه ۵۰ نفر نیز در جاده‌های کشور جان خود را از دست داده و ۱۶ برابر این تعداد در جاده‌ها مجروح می‌شوند.

از میان تعداد این مجروحان روزانه صد تن دچار معلولیت می‌شوند.

آقای حبیبی در آستانه نوروز و افزایش سفرهای جاده‌ای همچنین خبر داد که تعداد زیادی از جوانان داوطلب به سازمان جوانان جمعیت هلال احمر پیوسته‌اند تا در طرح کاهش تصادفات جاده‌ای در نوروز مشارکت کنند.

آقای حبیبی می‌گوید بیست هزار جوان داوطلب در نوروز در یک هزار پایگاه فعالیت خواهند کرد.

کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» روز پنج‌شنبه، ۲۰ اسفندماه، با هدف کاهش تلفات جاده‌ای و با حضور تعدادی از مقام‌های رسمی ایران کار خود را آغاز کرد.

ایران از جمله کشورهایی است که آمار بالایی در تلفات جاده‌ای دارد و در پنج سال گذشته بیش از صد هزار نفر جان خود را در جاده‌های ایران از دست داده‌اند.

این رقم هر ساله در نوروز و با افزایش ترددهای جاده‌ای افزایش می‌یابد، به طوری که تنها در شش روز نخست فروردین‌ماه سال ۱۳۹۳، ۱۳۰ تن در جاده‌های ایران جان خود را از دست دادند.

با این حال رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران در ابتدای اسفندماه جاری اعلام کرد که مرگ و میر جاده‌ای در ایران در ده ماه نخست سال ۹۴ سه درصد کاهش پیدا کرده است.

XS
SM
MD
LG