لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۳

یک مقام نیروی دریایی سپاه خطاب به آمریکا: جوسازی ممنوع


یک مقام آگاه در نیروی دریایی سپاه می‌گوید که حضور نظامی ایالات متحده در خلیج فارس اصلی‌ترین خطریست که منطقه را تهدید می‌کند.

گفته‌های این مقام آگاه پس از آن ایراد شده که وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که یک قایق سپاه پاسداران در تنگه هرمز، یک هلی‌کوپتر آمریکایی را نشانه گرفته است.

بنا به گفته پنتاگون، این هلی‌کوپتر در حال عبور از آب‌های بین‌المللی بوده است.

این مقام آگاه نیروی دریایی سپاه که خواسته ناشناس بماند، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، انتشار اخباری این چنینی از سوی آمریکا را جوسازی نامیده و خطاب به وزارت دفاع آمریکا گفته است: «جوسازی ممنوع، مشکل شما هستید.»

این مقام آگاه، انتشار اخبار این چنینی را با اهدافی مشخص و حرکت‌هایی تبلیغاتی توصیف کرده است.

این مقام آگاه مشکل اصلی خلیج فارس را حضور آمریکایی‌ها عنوان کرده و گفته است که نیروهای آمریکایی با «رفتارهای نامناسب» و «غیرحرفه‌ای» در تلاش‌اند تا شرایط در خلیج فارس را غیرعادی جلوه دهند.

آمریکا نیز رفتارهای نظامی ایران در خلیح فارس را «تحریک‌آمیز» خوانده است.

تنش‌ها میان ایران و آمریکا در خلیج فارس و تنگه هرمز ماه‌هاست که بالا گرفته است و همچنین در کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون نیز مورد اشاره قرار گرفته بود.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در شهریورماه از نزدیک شدن هفت قایق تندروی سپاه به یک کشتی جنگی آمریکایی خبر داده و گفته بود که این اقدامات باعث افزایش تنش‌ها میان تهران و واشینگتن می‌شود.

XS
SM
MD
LG