لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۳

دومین حادثه سقوط خودرو؛ ۱۲ تن در یک کانال آب دزفول غرق شدند


در حالی که کمتر از دو هفته از حادثه سقوط یک مینی‌بوس در آب‌های سد کارون خوزستان و مرگ ۱۲ تن می‌گذرد، شامگاه شنبه نیز یک وانت در کانال آبی در دزفول سقوط کرد و ۱۲ مسافر این وانت غرق شدند.

محمدرضا آملازاده، مدیر کل حوادث غیرمترقبه استانداری خوزستان در خصوص این حادثه که در روستای سنگر شهرستان دزفول رخ داده، به خبرگزاری مهر گفته است که این وانت ۱۹ مرداد ماه با ۱۳ مسافر در حال بازگشت از یک مراسم عروسی بود که در کانال آب سقوط می‌کند.

به گفته آقای آملازاده از این مسافران تنها یک دختر که با فن شنا آشنایی داشته، نجات پیدا کرده است و ۱۲ مسافر دیگر غرق شده‌اند. اکثر مسافران این وانت زن و کودک بوده‌اند.

مدیرکل حوادث غیرمترقبه استانداری خوزستان می‌گوید این حادثه «احتمالا» به علت سرعت بالای وانت رخ داده و در عین حال تأکید کرده است که این حادثه نیاز به بررسی اساسی‌تر دارد.

حادثه ۱۹ مرداد ماه در حالی رخ داده است که کمتر از دو هفته پیش نیز ۱۲ تن از ساکنان روستای دیگری در خوزستان در آب‌های سد کارون ۳ غرق شدند.

در حادثه‌ای که ۹ مردادماه رخ داد، یک دستگاه مینی‌بوس که مسافران خود را با لنج یدک‌کش به روستای سادات حسینی شهرستان ایذه منتقل می‌کرد، در آب‌‌های سد کارون ۳ سقوط کرد و از ۱۶ مسافر آن، ۱۲ تن که اکثرا زن و کودک بودند، جان باختند.

این حادثه که به گفته مسئولان انتظامی به دلیل «واژگونی لنج» رخ داده است، انتقادهای بسیاری را به همراه داشت و از جمله امام جمعه ایذه مسئولان را به «خیانت» متهم کرد و گفت عدم وجود راه‌های ارتباطی میان اهالی روستاهای سادات حسینی و دنباله رود با دیگر مناطق، تا کنون حوادث متعددی را به بار آورده است.

سد کارون ۳ که سال ۱۳۸۳ آب‌گیری شد به محصور شدن ساکنین روستاهای سادات حسینی در شمال شرقی ایذه و از بین رفتن راه‌های ارتباطی آنان با دیگر مناطق انجامید.

از آن زمان روستاییان منطقه به‌ناگزیر با لنج‌های یدک‌کش جابه‌جا می‌شوند که این مسئله تبعات مرگ‌باری داشته است.

هم اکنون غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور، مامور تحقیق در باره این حادثه شده است.

معاون دادستان کل کشور روز ۲۰ مرداد ماه در این خصوص گفت که ۱۳ مرداد هیاتی از سوی دادستان کل کشور برای بررسی این حادثه عازم اهواز شد و تاکید کرد که گزارش این تیم بررسی تهیه شده و در اختیار رییس قوه قضاییه قرار گرفته است.
XS
SM
MD
LG