لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۷

گروه حقوق بشری: در بمباران حلب سوریه ۴۰۱ تن کشته شده‌اند


به گفته ناظران حقوق بشر سوریه در حملات هوایی به حلب٬ هلیکوپترهای ارتش سوریه اقدام به پرتاب بشکه‌های حاوی مواد منفجره کرده‌اند.
به گفته ناظران حقوق بشر سوریه در حملات هوایی به حلب٬ هلیکوپترهای ارتش سوریه اقدام به پرتاب بشکه‌های حاوی مواد منفجره کرده‌اند.
گروه ناظران حقوق بشر سوریه می‌گوید در جریان بمباران‌های هوایی اخیر شهر حلب از سوی نیروهای بشار اسد٬ «بیش از ۴۰۰ تن» کشته شده‌اند که به گفته این گروه حقوق بشری «بیش از یک‌چهارم قربانیان» کودک بوده‌اند.

به گزارش چهارم دی‌ماه آسوشیتد پرس٬ رامی عبدالرحمان٬ مدیر گروه ناظران حقوق بشر سوریه که مقرش در بریتانیا است گفته که براساس شمارشی که از سوی این گروه صورت گرفته است٬ در جریان ۱۱ روز حمله هوایی نیروهای حکومتی سوریه به شهر شمالی حلب٬ ۴۰۱ تن از جمله ۱۱۷ کودک کشته شده‌اند.

در عین حال به گفته آقای عبدالرحمان در این حملات ۳۴ زن٬ ۳۰ جنگجوی شورشی و ۹ جهادگرا جان خود را از دست داده‌اند.

دیگر گروه‌های حقوق بشری شمار کشته‌‌شدگان حملات حلب را بیش از این رقم اعلام کرده‌اند.

دولت سوریه که از ۲۴ آذرماه حمله هوایی به حلب را آغاز کرده‌ است٬ می‌گوید در حال مبارزه با تروریست‌هایی است که از ۱۸ ماه پیش کنترل بخش‌هایی از حلب را در دست گرفته‌اند.

به گفته ناظران حقوق بشر سوریه در این حملات هوایی٬ هلیکوپترهای ارتش سوریه اقدام به پرتاب بشکه‌های حاوی مواد منفجره کرده‌اند.

این گروه می‌گوید در میان حملات دولتی در سوریه در سه سال گذشته٬ شمار شهروندان کشته شده در حملات حلب٬ از تمامی حملات دیگر بیشتر بوده است.

این حملات در حالی صورت گرفته است که قرار بر این است که دوم بهمن‌ماه کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه با حضور دولت و اپوزیسیون سوریه در سوییس برگزار شود.

هدف از این کنفرانس تشکیل دولتی انتقالی در سوریه به منظور پایان دادن به بیش از دو سال و نیم تنش و جنگ داخلی است که بنا بر آخرین آمار سازمان ملل متحد، بیش از ۱۰۰هزار کشته بر جای گذاشته است.

ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه هشدار داده است که در صورت ادامه حملات هوایی نیروهای بشار اسد به حلب٬ در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.
XS
SM
MD
LG