لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۲

مرد مرتبط با فیلم ضد اسلامی «معصومیت مسلمانان» روانه زندان شد


نیکولا باسیلی نیکولا، عکس آرشیوی و متعلق به تاریخ ۲۵ شهریورماه است.
نیکولا باسیلی نیکولا، عکس آرشیوی و متعلق به تاریخ ۲۵ شهریورماه است.
مرد مصری‌-آمریکایی‌ که سازنده فیلم ضد اسلامی «معصومیت مسلمانان» معرفی شده است، در پی حکم دادگاهی در آمریکا به اتهام نقض قوانین آزادی مشروط از زندان بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیکولا باسیلی نیکولا، روز پنج‌شنبه، ششم مهرماه، در لس‌آنجلس بازداشت و با دست‌بند و زنجیری که به کمرش بسته شده بود در دادگاه حاضر شد و در هشت مورد به نقض قوانین آزادی مشروطش از زندان متهم شد.

آقای باسیلی ۵۵ ساله که مسیحی قبطی است، سال ۲۰۱۰ به اتهام فساد بانکی به پرداخت جریمه و «۲۱ ماه حبس» محکوم شده بود.

وی سال ۲۰۱۱ به شرط اخذ اجازه رسمی برای استفاده از کامپیوتر و اینترنت و همچنین کسب اجازه برای اخذ نام مستعار، از زندان آزاد شد.

با این‌ حال، اکنون دادگاه آقای باسیلی را متهم کرده است که وی در هشت مورد این شروط را نقض کرده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش کرده است که نیکولا باسیلی «دست‌کم در ۱۷ مورد» از نام مستعار استفاده کرده است که دادگاه می‌گوید «دست‌کم سه مورد» آن، از جمله استفاده از نام مستعار برای ساخت فیلم «معصومیت مسلمانان»، در جریان آزادی مشروطش بوده است.

نیکولا باسیلی در حال حاضر به زندان «متروپولیتن» لس‌آنجلس فرستاده شده است و دادگاه می‌گوید در صورت محکوم شدنش، می‌تواند «تا دو سال» زندانی شود.

وکیل آقای باسیلی روز پنج‌شنبه، از دادگاه درخواست کرد تا موکلش به قید ضمانت ۱۰ هزار دلاری آزاد شود.

وی اظهار کرد که نگهداری نیکولا باسیلی در زندان «متروپولیتن» لس‌آنجلس، که به گفته وی دارای شمار زیادی زندانی مسلمان است خطرناک است.

دادگاه با رد این درخواست تصریح کرده است که آقای باسیلی در زندان تحت محافظت خواهد بود و با سایر زندانیان ارتباطی نخواهد داشت.

فیلم معصومیت مسلمانان که نگاهی تمسخرآمیز به زندگی پیامبر اسلام دارد، جنجال و نا‌آرامی‌های گسترده‌ای را در کشورهای مختلف در پی داشته است.

در جریان این ناآرامی‌ها چندین نفر، از جمله سفیر آمریکا در لیبی و سه دیپلمات آمریکایی دیگر، کشته شده‌اند.

برخی کشورهای مسلمان ضمن اعتراض شدید به این فیلم، خواستار مجازات افراد مرتبط با این فیلم شده‌اند و این در حالی است که غرب در عین انتقاد از این فیلم، بر حق آزادی بیان برای همگان تأکید می‌کند.
XS
SM
MD
LG