لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۶

دو تن از متهمان پرونده زورگیری در تهران به اعدام محکوم شدند


یکی از متهمان پرونده زورگیری در دادگاه- نهم دی‌ماه ۱۳۹۱
یکی از متهمان پرونده زورگیری در دادگاه- نهم دی‌ماه ۱۳۹۱
دادستانی عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد که دادگاه انقلاب اسلامی، دو تن از متهمان حادثه زورگیری آذرماه در تهران را به اعدام و دو متهم دیگر را به حبس و تبعید محکوم کرده است.

خبرگزاری فارس روز چهارشنبه، ۱۳ دی‌ماه، گزارش داد که دو تن از متهمان این پرونده از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اعدام و دو تن دیگر از متهمان هر کدام به ۱۰ سال حبس، پنج سال تبعید و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

این چهار متهم مچنین محکوم به بازگرداندن اموال به شاکیان شده‌اند.

یازدهم آذرماه فردی با مراجعه به کلانتری ۱۰۷ فلسطین خبر داد که در زمان بازگشت از بانک به محل کار خود، توسط چهار موتورسیکلت‌سوار، با قمه و چاقو مورد حمله قرار گرفته و مجروح شده و علاوه بر آن، «اسناد و مدارک مالی و وجوه» او نیز به سرقت رفته است.

فیلمی که توسط یک دوربین مداربسته از این صحنه ثبت شده بود، به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و پس از آن مسئولان ارشد قضایی نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند.

از جمله آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رییس دستگاه قضایی ایران، در جلسه مسئولان این قوه، چنین اتفاقاتی را «تکان‌دهنده» خواند و خواستار «دور جدیدی از برخورد نیروی انتظامی با اشرار» شد.

آقای لاریجانی تأکید کرد که بر اساس موازین شرعی و قانونی، «تفاوتی میان به‌کارگیری سلاح سرد یا گرم وجود ندارد و در حکم محاربه و مجازات آن نیز اعدام است».

در اطلاعیه دادستانی تهران آمده است که یکی از متهمان در ۲۳ آذر دستگیر و سه همدست دیگر وی در روز ۲۵ آذر شناسایی و دستگیر شدند و هر چهار متهم به ارتکاب این سرقت اعتراف کرده‌اند.

در تحقیقات دادستانی همچنین مشخص شده که دو نفر از متهمان سوابق متعدد کیفری قبلی دارند و در حین ارتکاب سرقت از «قمه و چاقو» برای ضرب و شتم قربانی استفاده کرده‌اند.

متهمان این پرونده مهلت دارند ظرف ۲۰ روز به احکام صادره اعتراض کنند.
XS
SM
MD
LG