لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۲

کمپین اینترنتی حمایت از سربازان ربوده شده توسط جیش‌العدل


تصاویر منتشر شده در توییتر در حمایت از سربازان ایرانی ربوده شده.
تصاویر منتشر شده در توییتر در حمایت از سربازان ایرانی ربوده شده.
در پی ربوده شدن پنج مرزبان ایرانی در مرز پاکستان توسط گروه جیش‌العدل٬ کمپینی اینترنتی در اعتراض به این اقدام به راه افتاده است. این کمپین هم اکنون جزو کمپین‌های پرطرفدار در شبکه اجتماعیی توییتر است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر و فیس‌بوک جمع با استفاده از هشتگ «سربازان ایرانی را آزاد کنید» (FreeIranianSoldiers#) به این آدم‌ربایی اعتراض کرده و خواهان آزادی این پنج مرزبان شده‌اند.

گروه جيش العدل ۱۹ بهمن با انتشار تصاويری در صفحه فيس‌بوک منتسب به این گروه،‌ مسئوليت «ربودن» پنج مرزبان ايرانی را بر عهده گرفت. این گروه می‌گوید «پنج مرزبان متشکل از يک درجه‌دار و چهار سرباز» را به «اسارت» گرفته است.

پيشتر رسانه‌های ايران از مفقود شدن پنج نفر از ديده‌بانان مرزبانی ايران در جمعه ۱۸ بهمن ماه در منطقه «جکيگور» استان سيستان و بلوچستان، خبر داده بودند.

در کمپین اینترنتی «سربازان ایرانی را آزاد کنید»٬ کاربران به شدت این اقدام جیش‌العدل را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

یک کاربر توییتری نوشته است: «آنچه بسیاری از ایرانیان را خشمگین کرده٬ این است که جیش‌العدل سربازان وظیفه را هدف قرار داده است.»

کاربر دیگری می‌گوید: «به جای شعار مرگ بر آمریکا٬ شعار آزادی گروگان‌ها را سر بدهید.»

در عین حال یک کاربر دیگر نوشته است: «این افراد تنها دوران سربازی اجباری خود را می‌گذراندند٬ نمی‌دانم چرا برای خدمت به چنین جای خطرناکی اعزام بشوند.»

در حال حاضر هشتگ «سربازان ایرانی را آزاد کنید» در زمره ترندهای اصلی توییتر است و یکی از مباحثی است که در روزهای اخیر بیار در توییتر به آن پرداخته شده است.

وزارت خارجه ایران با احضار سفیر پاکستان رسما به ربوده شدن پنج مرزبان ایرانی اعتراض کرده است.

این وزارت‌خانه در بیانیه‌ای آورده است که به دنبال ربوده‌شدن مرزبانان ایرانی٬ سفیر پاکستان در تهران احضار و مراتب ناخرسندی جمهوری اسلامی ابراز شده است.
XS
SM
MD
LG