لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۳

پنج مرزبان ايران در مرزهای جنوب شرقی «مفقود» شدند


مرزبان ایرانی در مرز مشترک با افغانستان
مرزبان ایرانی در مرز مشترک با افغانستان
گزارش رسانه های ايران حاکی است که پنج نفر از ديده‌بانان مرزبانی ایران در جمعه ۱۸ بهمن ماه در منطقه «جکيگور» استان سيستان و بلوچستان، مفقود شده اند.

به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان»، وابسته به صدا و سيما، منابع موثق گفته اند که « ۵ مرزبان متشکل از يک درجه‌دار و ۴ سرباز توسط افرادی ناشناس در مرز نگور جکيگور سيستان و بلوچستان گروگان گرفته شده‌اند. »

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران،‌ايسنا، اکيپ‌هايی از مرزبانی استان و قرارگاه قدس با دو فروند بالگرد، برای پيگيری موضوع به منطقه اعزام شدند.

اين گزارش اضافه کرده است که دو اکيپ به سرپرستی جانشين فرماندهی مرزبانی نيروی انتظامی جمهوری اسلامی به استان سيستان و بلوچستان رفته اند تا از نزديک بر عمليات پيدايش نظارت کنند.

به گزارش ايسنا،‌وضعيت و سرنوشت اين پنج مامور مرزبانی ايران در ديدار مسؤلان مرزبانی ايران و پاکستان مورد بررسی قرار گرفته است.

خبرگزاری ايسنا همچنین می گويد،« برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مرزبانان مفقود شده به آن سوی مرز انتقال داده شده‌اند. »

به گزارش این خبرگزاری «هيچ‌گونه درگيری مسلحانه با مرزبانان» ایران گزارش نشده است.

در همين زمينه، باقر حسينی، نماينده زابل، زهک و هيرمند در مجلس به « باشگاه خبرنگاران»، درباره خبرهای منتشر شده در خصوص« ربوده شدن ۵ مرزبان در سيستان و بلوچستان»، گفته است : طی صحبتی که با مسئولين استان داشتم، مطلع شدم که اين مرزبانان مفقود شده اما تاکنون مشخص نيست چه اتفاقی افتاده است.»

استان سيستان و بلوچستان که با کشورهای پاکستان و افغاستان هم مرز است طی چند سال اخير شاهد مواردی چون بمبگذاری و حمله مسلحانه به نيروهای امنيتی و انتظامی بوده است.

در ۲۷ آذرماه سال جاری سه تن از نيروهای سپاه پاسداران در سراوان در برخورد با تله انفجاری کشته شدند.

شامگاه سوم آبان نيز درگيری مرزبانان هنگ مرزی سراوان در نقطه صفر مرزی بخش کوهک با افراد مسلح باعث مرگ دست‌کم ۱۴ مرزبان ايرانی و مجروح شدن پنج تن ديگر از آنان شد.

جيش العدل در بيانيه‌ای مسئوليت اين حمله را برعهده گرفته و اعلام کرد که آن را به تلافی آنچه که «جنايات» سپاه در سوريه و همچنين «جنايات» حکومت ايران عليه اهل سنت خوانده، انجام داده‌است.

جيش‌العدل در صفحه‌ فيس‌بوک‌اش، از خود با عنوان «سازمان» ياد کرده که برای «آزادی دين و مذهب و ملت اهل سنت» دست مبارزه مسلحانه زده است.
XS
SM
MD
LG