لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۳

قطع حقوق بخشی از کارمندان انتقالی دولت به دلیل «مشکلات قانونی»


لطف‌الله فروزنده، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی محمود احمدی‌نژاد
لطف‌الله فروزنده، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی محمود احمدی‌نژاد
گزارش‌ها حاکی است که عده‌ای از کارمندان دولتی‌ای که بر اساس طرح دولت از تهران به شهرهای دیگر منتقل شده‌اند، مدتی است که به دلیل مشکلات قانونی، حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری ایران با ارسال نامه‌ای به این خبرگزاری ضمن تأیید خبر قطع حقوق کارمندان انتقالی دولت، اعلام کرد که برای حل این مشکل با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وارد مذاکره شده است.

در این نامه آمده است: «در خصوص امضای تفاهم‌نامه فیمابین این معاونت و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، اقدامات و پیگیری‌های لازم از سوی این معاونت تا حصول نتیجه در دست اقدام است و اطمینان می‌دهد که موضوع موصوف در آینده نزدیک مرتفع خواهد شد.»

خبرگزاری مهر نهم خرداد ماه اعلام کرد که به گفته دیوان محاسبات، از شش ماه پیش حقوق افراد منتقل شده به کلان‌شهرهایی مانند شیراز، تبریز و قم به دلیل مشکلات قانونی حل شده است. معاونت توسعه مدیریت ریاست جمهوری می‌گوید تنها از استان فارس گزارش‌هایی در خصوص این مشکل دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر دیوان محاسبات با استناد به قانون برنامه پنجم توسعه، دستور توقف پرداخت هرگونه حقوق و مزایا به کرامندان منتقل شده به دیگر کلان‌شهرهای کشور از جمله شیراز را داده است که به دنبال آن به گفته یک کارمند انتقال از تهران به شیارز، حقوق، مزایا و بیمه این کارکنان قطع شده است.

در کنار این مشکل خبرگزاری فارس نیز از ناموفق بودن طرح انتقال کارکنان دولتی از تهران به دیگر شهرها خبر داده است.

این خبرگزاری، ۱۲ خردادماه در این زمینه گزارش کرد: «‌پس از دستور رئیس جمهور مبنی بر اینکه اکثر کارمندان دولت باید از پایتخت به شهرستان‌ها بروند،‌ اکنون زمزمه‌هایی از بازگشت بی‌سر و صدای این کارمندان از استان فارس به پایتخت به گوش می‌رسد.»

به گزارش فارس، در حال حاضر سازمان میراث فرهنگی تصمیم به بازگرداندن پژوهشکده و معاونت میراث فرهنگی کشور از استان فارس به تهران گرفته است.

دولت محمود احمدی نژاد اواخر فروردین ماه سال ۸۹ در راستای کاهش جمعیت پایتخت به دلیل آسیب‌هایی نظیر زلزله، از طرح انتقال کارکنان دولت از تهران به دیگر شهر‌ها سخن به میان‌ آورد و اعلام کرد که خروج ۲۰۰ هزار کارمند همراه با خانواده‌هایشان از تهران در دستور کار دولت قرار دارد.

آن زمان دولت وعده‌ داده بود که کارمندان داوطلب انتقال به دیگر کلان‌شهرها از مزایایی افزایش حقوق و تسهیلات مسکن بهره‌مند خواهند شد.

هنوز آمار دقیقی از تعداد کارکنان منتقل شده از تهران به شهرهای دیگر منتشر نشده است.
XS
SM
MD
LG