لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۵

کمک نیروی دریایی ایران به یک کشتی آمریکایی در دریای عمان


عکس تزئینی است.
عکس تزئینی است.
نیروی دریایی ایران روز پنجشنبه یک کشتی آمریکایی را که در دریای عمان مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته بود، نجات داد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش یک فروند کشتی تجاری آمریکایی به نام «مرس تگزاس» که روز گذشته، سوم خردادماه، در دریای عمان مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته بود، توسط نیروی دریایی ارتش نجات پیدا کرد.

ایرنا می‌نویسد که پس از درخواست کمک از سوی این کشتی، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به سمت کشتی آمریکایی به حرکت درآمد و قایق‌های دزدان دریایی به محض مشاهده ناو گروه نیروی دریایی ارتش ایران، از منطقه دور شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه شرکت کشتیرانی مالک این کشتی آمریکایی، نیز گفته است که کشتی مزبور در راه عزیمت به امارات متحده عربی مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت و یک کشتی ایرانی، اولین شناوری بود که به پیام درخواست کمک آن‌ها پاسخ داد.

به گفته مالک این کشتی، این کمک‌رسانی ظهر چهارشنبه و در شمال شرقی بندر فجیره روی داده است.

اگرچه در چند مورد نیروی دریایی آمریکا ملوانان ایرانی را از دست دزدان دریایی نجات داده است، خبرگزاری فرانسه تأکید کرده است که این نخستین بار است که نیروی دریایی جمهوری اسلامی به کمک یک کشتی آمریکایی می‌شتابد.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با حضور در آب‌های دریای عمان و خلیج فارس، به حفاظت از امنیت کشتی‌هایی می‌پردازد که در منطقه در حرکتند.

خبرگزاری فرانسه گزارش می‌کند که به گفته جمهوری اسلامی، نیروی دریایی ایران در سه سال گذشته صدها مورد مقابله با دزدان دریایی داشته است.
XS
SM
MD
LG