لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۴

سپاه: ظرفيت‌های تاثيرگذار تعاملی خود را در اختيار دولت قرار می‌دهیم


هشدار سپاه درباره «ژست به ظاهر مشتاقانه» آمریکا برای تعامل با ایران
هشدار سپاه درباره «ژست به ظاهر مشتاقانه» آمریکا برای تعامل با ایران
سپاه پاسداران درباره آن‌چه «ژست دیپلماتیک و به ظاهر مشتاقانه» آمریکا برای تعامل با ایران خوانده، بر لزوم «رصد هوشمندانه» آمریکایی‌ها از سوی دستگاه دیپلماسی ایران تأکید کرده و در عین حال افزوده که آماده است ظرفیت‌های تعاملی خود را در اختیار دولت قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، سپاه پاسداران ۳۰ شهریورماه در بیانیه‌ای راهبردهای ایالات متحده در مقابل ایران را «بسیار پیچیده و موذیانه» توصیف کرده، که به نوشته این بیانیه «به رغم ژست‌های دیپلماتیک و به ظاهر مشتاقانه کاخ سفید» برای تعامل با نظام جمهوری اسلامی، «رصد هوشمندانه و همراه با تردید نسبت به رفتارهای سردمداران کاخ سفید را برای دستگاه دیپلماسی کشور ضروری و اجتناب ناپذیر می‌کند».

این بیانیه در ادامه با تأکید بر حمایتش از هر اقدامی که به گفته سپاه در چارچوب راهبردهای رهبر جمهوری اسلامی و منافع ملی باشد، افزوده است که «ظرفیت‌های تأثیرگذار تعاملی خود را» در اختیار دولت حسن روحانی قرار می‌دهد.

۲۶ شهریورماه، آيت‌الله علی خامنه‌ای در ديدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن استقبال از «حرکت‌های صحيح ديپلماتيک» گفته بود که به «نرمش قهرمانانه» معتقد است.

وی در عین حال تأکید کرد که «لزومی ندارد سپاه در عرصه سیاسی پاسداری کند، اما باید عرصه سیاست را بشناسد».

در چند وقت اخیر گمانه‌زنی‌ها نسبت به احتمال دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شدت گرفته است و باراک اوباما و حسن روحانی اخیرا از طریق نامه با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند.

آمریکا اعلام کرده است که آماده تعامل با ایران بر اساس احترام متقابل است و ایران نیز بر آمادگی‌اش برای رفع نگرانی‌های جهانی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران از طریق دیپلماتیک تأکید کرده است.

حسن روحانی نیز در چند وقت اخیر ضمن تأکید بر این‌که می‌توان صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌‌ای ایران را تضمین کرد، گفته است که در مسئله هسته‌ای به دنبال «بازی برد- برد» است.

کشورهای غربی نگران هستند که ايران در پوشش فعاليت اتمی خود که آن را صلح‌آميز می‌داند به دنبال دستيابی به دانش ساخت سلاح هسته‌ای باشد. اين در حالی است که تهران هدف از اين برنامه را توليد برق می‌داند.

۶۸‌امین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ۲۶ شهریورماه کار خود را در نیویورک آغاز کرد و قرار است روسای جمهور ایران و آمریکا ۲ مهرماه در این مجمع سخنرانی کنند.
XS
SM
MD
LG